מי הרשה לסכן את הפרהסיה?

מי הרשה לסכן את הפרהסיה?

כאשר קצין משטרה בכיר מספר לפרהסיה בצורה גלויה שמחסומי ברזל מהווים סכנה לציבור, במיוחד כשיש דוחק וצפיפות גדולה ודחוסה, מייד עולה השאלה מדוע השר ששמו דומה לחנה עשה זאת שבוע אחר שבוע בניסיון להגן על הנאשם הפלילי והנכלולי שמסובך עד צוואר בכיתבי אשמה.

האם מפקד המחוז בעצם מגלה לנו שלכאורה נעשתה עבירה במודע על ידי זה שפעם היה אחראי על המשטרה בעודו בעצם משרת בצייתנות כנועה עבריין שלכאורה יסיים בתא?

ציטוט:

ניצב לביא הבהיר: “בגלל הקורונה והבחירות, חודש לפני האירוע – לא היה לנו מושג מה קורה עם ההילולה במירון”. הוא הוסיף: ב-11 באפריל, שבועיים וחצי לפני האירוע, שוחח איתי השר לביטחון הפנים דאז אמיר אוחנה ואמר שהוא נפגש עם חברי כנסת ושרים מהמגזר החרדי והוא מתכוון לפנות לראש הממשלה כדי שמירון יהיה פתוח.

עוד סיפר ניצב לביא: “אין הגבלת קהל במירון – וזה נעשה כך ב-30 השנה האחרונות. זה עיקרון מבצעי מנחה שהשיקול שלו הוא בטיחות – כי כל הגבלת קהל עם מחסומים תוביל לצווארי בקבוק ואסון יותר גדול“. לדבריו, הוא הנחה באופן ישיר שלא לעצור קהל בהילולה במירון – “מסיבות מבצעיות”.

עד כאן ציטוט עם סיפורים מעניינים על צוואר של בקבוק.

בעברית קלה, המשטרה ידעה שלא כדאי לשים מחסומי ברזל כדי לנסות להגביל תנועה של קהילה עצומה, שכן הצפיפות עשוייה לגרום לאסון נורא.

ללא קשר, מישהו בהנהלה, אולי איזה עבריין עם סיבוכים בערכאה, לכאורה נתן את ההנחייה למשטרה לאפשר לעשרות אלפי אזרחחים להתקהל במקומות דחוסים, צרים ומסוכנים.

כתוצאה מהדברים השגויים, ארבעים וחמישה אזרחים נמחצו, נדרסו ונחנקו למוות, ולכן חשוב מאוד לבדוק מי אחראי לכשלים הנוראים כדי שיהייה ניתן למנוע את הישנות המקרים.

לפי הידוע עד כה, האסיר המשוחרר, זה ששוב הסתבך עם החוק ממש כבעבר, והנאשם בשלל תיקים פליליים הם אלה שלכאורה הורו לשר ששמו דומה לחנה לקחת סיכונים מיותרים , וזאת על אף דעת המומחים, אבל צריך להמתין בסבלנות למסקנות החוקרים.

קישור למאמר בידיעות.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

One thought on “מי הרשה לסכן את הפרהסיה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן