נאשם פלילי וטקס ממלכתי

נאשם פלילי וטקס ממלכתי

מעניין אם יש בחוק הישראלי סעיף הקובע שזה לא ממש נימוסי להפריע לטקס אזכרה ממלכתי באופן זדוני לצורך פוליטי ונכלולי?

מאז לפחות עשר שנים נעשה ברשת הידידותית מאמץ מילולי די קדחתני, שלא לומר טרחני או חפרני, כדי להסביר לציבור את טיבעו של העבריין הסידרתי.

למרבה הצער, ההסתה לשנאה הופצה, לובתה וטופחה עד שבא הרצח הנורא, ומאז היא רק החמירה. חישוב פשוט מראה שהיה למסיתים בעד שנאה והמשך הלוחמה יותר זמן לבלבל את דעתה של הפרהסיה.

מצד שלישי, לא ממש חשוב כמה זמן נמשכת ההסתה אלא איכותה ותוכנה. חוץ מזה, יתכן שאם חוזרים על המסר מספיק פעמים אפילו משועממים אדישים ומוסתים נזכרים במה שכתוב בתורה ובמגילה. עובדה, הכנופיה שלכאורה חטאה, כיזבה, גנבה ומאוד הזיקה הודחה. הכל כמובן, ברצון השכינה.

סך הכל, בתורה מוסבר שיש לסור מרע, לעשות טוב, לרדוף שלום ולבקש הסדרה. מסר זהה גם מופיע במגילה שיסדה פעפ את המדינה, אבל נראה שכל זה לא מפריע למסיתים להסיט את האומה מדרכה, מעיקר תורתה וחזונה.

מי שהפיץ שנאה, טינה, חרדה ואיבה עד שבא איזה עשב שוטה, רצחני ומופרע עכשיו מסובך עד צוואר בשלושה כיתבי אשמה, וגם עומדות כנגדו שתי וועדות חקירה שאולי פעם יגיעו למסקנה שכל מה שפורסם לפרהסיה עד עתה הוא אמת לאמיתה, ולמודח הלחוץ זאת תהייה בעייה.

מערכת עיתון ברשת נקודה קום מעלה הודעות, שאלות ותמיהות במדור מיוחד שנועד להודעות, שאלות ותמיהות. מזה שבועות אחת מהשאלות נשארת במקומה ולא מוחלפת, שכן הבעייה טרם נפתרה.

כתוב שם- “זה לא יגמר עד שהעבריין ייעצר”. במציאות, כל עוד שהנאשם הפלילי מהלך חופשי הוא באמת ממשיך לעשות כמיטב יכולתו להזיק, להפריע, לחבל ולקלקל. אולי הפרעה יזומה וגסה לטקס אזכרה ממלכתי היא תזכורת עצובה ומביישת לצורך הדחוף לעצור את הנוכל.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן