פגמים מולדים והורים לקויים

פגמים מולדים והורים לקויים

הפסוק- הפוסל במומו פוסל מאוד ישן, אבל הוא עוד לא התקלקל.

המשמעות של האימרה הנבונה והנכונה היא שאנו לוקחים רעיונות, מחשבות, רגשות, דימיונות וחששות שקיימים בראשנו ואז מטילים אותם על מישהו אחר להנאתנו.

למרבה השמחה, יורש היצר הפרוע, זה שאימו מורשעת לקויה ואביו מסובך עד צוואר בערכאה, התנדב להדגים את הנקודה, כנראה מתוך רצון לתת דוגמה לנכונות האימרה.
ציטוט:

יאיר נתניהו התייצב לדיון בתביעת דיבה שהגישה נגדו תנועת קריים מיניסטר.

התביעה, על סך חצי מיליון שקלים, הוגשה לדברי התנועה בעקבות פרסומים שקריים ומכפישים שפרסם עליה נתניהו בטוויטר.  לטענתם, הוא השווה את אנשי התנועה למיליציות נאציות, טען שהם ממומנים בכסף זר ועל ידי פדופיל – וכינה אותם מטורללים אלימים עם בעיות פסיכוטיות.

עד כאן ציטוט שלכאורה מעיד על רישעות, זדוניות, ארסיות ועבריינות.

כאמור, יש לנו נטייה להשליך דימויים, פחדים ודימיונות אישיים על אחרות ואחרים, אולי כדי לחוש שאנו עצמנו צחים, טהורים, טובים וזכים.

הבעייה היחידה עם המינהג העתיק, המסורתי והיפה, זה שהתחיל כשאדם האשים את חווה במעשיו שלו, היא האשימה את הנחש, והוא בטח האשים בליבו את מי שהכניסו לסיפור המקראי ומינהו לתפקידו רק כדי להכפישו ולהענישו, היא שכולם וכולן מזמן מבינות ומבינים את משמעותו.

ילדים לעיתים מאזינים בסבלנות רגועה לסופו של מטר נאצות, השמצות, הכפשות, עלבונות, תלונות, טרוניות והאשמות, והרבה פעמים עונים- הכל בחזרה עליך, שזה בעיקרון עיקר הרעיון ששמו- השלכה.

במילים אחרות, אם אנו אוהבים את הכיסא הירוק אבל שונאים את הצהוב האשמה אינה בצבע הרהיט אלא בהעדפה. מה שנראה מעצבן או משמח בחוץ הוא בעצם תגובה ותחושה אישית פנימית, ואנו היחידים שחשים או מפרשים אותה, לטוב או לרע.

לומר שחווה היא לכאורה היחידה שאשמה לא ממש פתר את הבעייה, אבל זה מה שקורה לאלה שמנסים להשתמש בהשלכה ללא הצלחה.

המאמינים הכשרים לוקחים תרנגולים ועיזים, מעמיסים עליהם את כל העוונות, החטאים, הכישלונות, הטעויות והמישגים שהם עצמם עוללו לאחרות ואחרים, ואז מענישים את החיות האומללות באכזריות קטלנית כדי לחוש עצמם טהורים, מוסריים וזכים.

אולי כדאי להביט שוב בדברים הקשים שפורסמו ברבים מתוך כוונה זדונית להלבין פנים כדי להבין איזה רעיונות משונים קיימים בראשו של יורש היצר. מאז אלפי שנים ברור לחלוטין שהפוסלים אחרים בעצם חושפים על מה הם עצמם חושבים:

הוא השווה את אנשי התנועה למיליציות נאציות, טען שהם ממומנים בכסף זר ועל ידי פדופיל – וכינה אותם מטורללים אלימים עם בעיות פסיכוטיות.

עד כאן חזרה על ציטוט שאולי תוסיף לבהירות.

בעיברית קלה, כל הדברים המזעזעים שנאמרו משקפים את נפשו של הדובר, שהוא בנם המורשע של הורים שהסתבכו בהליכים פליליים. זה לא ממש נעים להבין מה מתרוצץ ליורש היצר בראש כשהוא לא עסוק במועדונים מפוקפקים שסוחרים בנשים, אבל אולי זה מה שקורה כשילדים גדלים כנסיכים מפונקים עם מאבטחים בעוד שההורים הטרודים שלהם סובלים מליקויים ומפחדים קיומיים מתמידים.

כדאי לזכור שראש הממשלה לשעבר עלה על הבעייה וכבר ביקש מבית המשפט שתיערך בדיקה יסודית ומקיפה לכל המשפחה המשונה. עד עתה עוד אין הצלחה, אפילו שאבחנה עשוייה מאוד להועיל להליך הטיפול וההחלמה, אם בכלל ניתן לתקן את התקלה.

למרבה הצער, כנגד חלק מהבעיות נפשיות אין תרופות יעילות, אבל גם שיחות מרגיעות קצת מועילות, שלא לדבר על ההמלצה להפסיק לשתות יותר מידי שמפניות ואם אפשר גם להימנע מהפרת החוק. במידה וההמלצה לקבל דיאגנוזה שעשויה להוביל לטיפול שיביא הקלה תדחה על ידי המשפחה, אין הרבה סיכוי שיבוי שינוי, אפילו שזה כנראה היה ראוי.

סביר שיורש היצר שוב יורשע בעוון הפצת דיבה מרושעת ופוגענית בכוונה בלי ביסוס או עובדה שניתן לאמתה. סביר שלאחר ההענשה הנער המזדקן שוב יילל שאין לו פרנסה ושמצבו הכלכלי בכי רע, אפילו שאבא עשה מיליונים רבים מעסקה ביטחונית מפוקפקת, מסוכנת וחשודה שעליה משרד הביטחון לא ידע.

האם הפושע הכי צעיר במשפחת האצולה כבר שילם את כל החובות מתביעות הדיבה הקודמות בה הפסיד בערכאה מחמת ביצוע פשע? אולי הוא יבקש להחליף את הפיצוי הכספי בהבעת התנצלות פומבית רפה, ובאותה הזדמנות יספר שלדעתו שופטים שמאלניים בוגדים, כאלה שממומנים על ידי אוייבים מפחידים, סתם הכריחו אותו לשקר ברבים בעזרת סחטנות ואיומים.

כזכור לזוכרות ולזוכרים יורש היצר פעם העלה לצופות ולצופים איור משעשע, תרבותי, ממלכתי ומנומס בו נראה ילד מטיל מימיו על מוסדות דמוקרטיים מכובדים. כנראה שבקרוב תבוא תגובה ציונית הולמת להלבנת הפנים ברבים, שכן גם השופטים כבר בטח חשים קצת עצבניים משלל הפרות החוקים.

קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בשם: כוחה של הסתה ועיקרה של תורה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן