פושעים, חוטאים והולכים

פושעים, חוטאים והולכים

בימים האחרונים נוצר בארץ מצב קצת מוזר: נציגות החוק הנאות עומדות נחושות ואמיצות על במה אל מול עבריינים סידרתיים ונאשם בשלל האשמות.

ציטוט:

היועמ”שית מזהירה מהמהפכה המשפטית בדו”ח מקיף: “כוח שלטוני בלתי מוגבל”
היועמ”שית גלי בהרב-מיארה כתבה על תוכנית נתניהו-לוין כי “שינויים דרמטיים הנוגעים למאפיינים הדמוקרטיים הגרעיניים צריכים להיעשות בהליך שקול וסדור”. היא הדגישה שההצעה חריגה מול דמוקרטיות בעולם, והזהירה: “ייווצר מבנה שבו לרשויות השלטון סמכות לא-מוגבלת, מתכון לפגיעה בזכויות אדם”
היועמ”שית הזהירה את נתניהו מלהתערב במהפכה המשפטית

בהרב-מיארה הזהירה מוקדם יותר היום את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנאשם בשלושה כתבי אישום, מפני התערבות בשינויים במערכת המשפט מאחר שהוא נמצא בניגוד עניינים. “על ראש הממשלה להימנע ממעורבות ביוזמות הנוגעות לשינויים במערכת המשפט”, נמסר מטעם בהרב-מיארה. “זאת, בשל קיומו של חשש סביר לניגוד עניינים בין ענייניו האישיים הנוגעים למשפט בו הוא נאשם, לבין רכיבים מהותיים ביוזמות, בהתאם לאמות המידה שפורטו בחוות הדעת ואושרו בפסק הדין בעתירת ניגוד העניינים מ-2021”. ראשי הקואליציה תקפו את בהרב-מיארה, וגם הכחישו קשר בין המהפכה המשפטית לבין משפט נתניהו – אף ששר המשפטים לוין אישר זאת בקולו בעבר.

ציטוט:

נתניהו לבג”ץ: הוראת היועמ”שית להימנע ממעורבות במערכת המשפט אינה מקובלת עליי.

עד כאן ציטוט.

אז מי ינצח בעימות? החוק או השחיתות? הפושעים הנכלוליים או הממלכתיות? עבריינות או מוסריות?

למרבה הפליאה, לאחר ההודעה של היועצת המשפטית הנכבדה, שבעצם רק ביקשה שהפושע יכבד חתימה והסכמה שנתן בכתב להימנע מהתערבות לא ראויה בהליכים שמתנהלים נגדו בערכאה, העבריין הודיע ברוב חוצפה מתריסה שהוא מצפצף עליה, מהמקפצה.

מה שווה חתימה על מסמך משפטי אם מתעלמים מימנה? זה כמעט כמו לחתום על שלוש כתובות שמבטיחות נאמנות נצח לרעיות המסורות, ואז לבגוד בכל שלושת הנעלבות.

מה אפשר לומר? יתכן שמעולם עוד לא היה לנו כזה דבר שעליו ודאי עוד יסופר. הכותרות מספרות שנאשם בשלל עבירות פליליות מסרב לציית להוראות ולכבד הסכמות חתומות? נו? מה יקרה לחוטא? התנהלות גסה שכזאת תבטל לפושע הסידרתי את ההאשמות הפליליות? אולי החוק יבהל או יפחד ממי שעושה מימנו צחוק?

קישור למאמר בידיעות. קישו למאמר בהארץ. קישור למאמר בשם- חוקי המדינה ינצחו את הפשע. קישור למאמר בשם- יש סבירות לניבצרות? קישור למאמר בשם- למה פושעים מאיימים על משפטנים? קישור למאמר בשם- רודנות, עבריינות, שחיתות ונבצרות. קישור למאמר בשם- פושעים יבטלו חוקים קדושים? 

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן