רגיעה ושיתוף פעולה? נפלא.

רגיעה ושיתוף פעולה? נפלא.

אחרי הסתה מתמידה ורעילה לשנאה, איבה ולחרדה קיומית מתמידה כנראה שקצת קשה לאזרחי ואזרחיות המדינה להאמין שהשנואים, המפחידים והמוכפשים הם בעצם אנשים, ברואים, יצירים ובצלמים.

מה לעשות שזו המציאות, במידה ומתעלמים לרגע מהעיוות שהופץ ברישעות, ורק מעטים הם בעצם מופרעים אלימים. למעשה, רוב השכנים כמו גם אצל התושבים המקומיים אינם אובדניים, קיצוניים, אלימים או מסוכנים לאחרים בשל ליקויים נפשיים וקושי לשלוט בדחפים תוקפניים.כאלה ברוך השם יש רק בודדים.

למעשה, לפעמים האוייבים הנוראים שהושמצו שנים יושבים בכנסת לאחר שניבחרו בהליכים דמוקרטיים וכוללים רופאי שיניים, עורכי דין או רופאים מיילדים, והם לא באמת טרוריסטים חמושים אלא משרתי ציבור נאמנים ואבות לילדים.

לעומת זאת, המשמיצים עצמם אינם ממש כשרים אלא נאשמים בפלילים שגם חשודים בבגידה בשלום התושבות והתושבים בעבור רווחים אישיים בלי שבמשרד הביטחון יודעים.

אולי ציטוט ידגים את ההבדל בין דיברי המסיתים לבין ההיגיון הדמוקרטי, המוסרי והשוויוני שמשמיעים המוכפשים?

ח”כ מנסור עבאס במסר למשותפת: “אם אפשר לשתף פעולה עם הליכוד, למה לא עם הקואליציה?”
יו”ר רע”ם הצהיר כי מפלגתו מאוחדת ואין לה כוונה ליצור משבר קואליציוני על רקע המהומות בהר הבית • “מי שאמר שרע”ם תיצור את המשבר ותפרק את הממשלה – בינתיים זה לא הוכח”, ציין עבאס, שגם הדגיש שהוא לא פוסל שיתוף פעולה עם הרשימה המשותפת • את הצעירה שביצעה פיגוע דקירה בחיפה הוא סירב לכנות מחבלת: “היא בת 15, איזו הבנה יש לה? אבל כמובן שזה לא תירוץ”

עד כאן ציטוט.

להרגיע את המתח ולעבור את התקופה? מה זה צריך להיות? למה אין קריאות מזעזעות להשמדת המדינה כולה? מה, המיעוטים רוצים הזדמנות שווה? יתכן שההסתה המתמידה לשנאה הייתה ריקה ונועדה למטרות פוליטיקה?

הנאשם בפלילים סתם השמיץ, הכפיש והסית נגד עשרים אחוז מהאוכלוסיה בלי להתחשב בעובדה שגם הם ילידי הארץ ואזרחים נאמנים למדינה? שנאה מאחדת את הכנופיה ללא קשר לחזון המדינה? לפי דבריו של חבר הכנסת האמיץ שלא משמיץ כוונתו זהה לחזון המדינה, וזה ממש נפלא שיש מוכנות לשיתוף פעולה.

מי בגד במצעה של האומה וגם התאמץ לסרב להסדרה ושאף לטפח חרדה קיומית מתמידה במקום לפתור את הבעייה? אולי עדיפה לנו רגיעה, שלום ושיתוף פעולה? הרי זה מה שכתוב במגילה וגם בתורה.

קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בשם- כותרות גדולות ואותיות קטנות.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן