רודנים חצופים דורשים גבולות ברורים

רודנים חצופים דורשים גבולות ברורים

נראה שנשיא אמריקה לאחרונה נזכר בדרך הקשה שביריונים עברייניים לא מתרשמים מדיפלומטיה, הסכמים או חוקים. בזמן האחרון הוא הביע את דעתו על כמה אנשים מסוכנים שלצרכים אנוכיים מעדיפים עימותים שגורמים לנפגעים, וזה לא היה נעים.

למעשה, הניסיון באמת מלמד שאם לא מציבים בפני רשעים מסוכנים גבולות ברורים, קשוחים ונחרצים הם נוטים בטעות לפרש את הסובלנות והדיבורים הדיפלומטיים כסימן לחששם של היריבים, תעוזתם החצופה גוברת, והסיכונים רק מחמירים.

ציטוט:

נשיא ארה”ב ג’ו ביידן, שנפגש אתמול (חמישי) בסן פרנסיסקו עם אלמנתו ובתו של נבלני, יוליה ודריה, מסר בהודעה על הטלת הסנקציות כי “אם פוטין לא ישלם את המחיר על המוות וההרס, הוא ימשיך לעשות זאת, והמחיר שמשלמות ארה”ב, בעלות בריתנו בנאט”ו ושותפינו באירופה וברחבי העולם – יעלה”.

עד כאן ציטוט שכנראה מרמז על בואו של עימות.

מה לעשות, לפעמים אין ברירה יותר טובה אלא לעמוד בנחישות כנגד רודנות, אלימות, שתלטנות וחוצפנות. ככה זה בחיים. כאשר באה סכנה, חייבים לנטרל אותה, אחרת המצב הופך להרבה יותר גרוע.

כמובן שכל הצדדים סובלים כאשר אין יכולת לפתור מחלוקות בעזרת דיונים והסכמים, אבל ההיסטוריה מראה למתעניינים בה שבתום המערכה רודנים תוקפניים בדרך כלל לא יוצאים לפנסיה רגועה בחיק המשפחה.

למרבה הצער, שיגיונותיהם האכזריים של רודנים יחידים לפעמים גורמים סבל כביר להרבה מיליונים שלא ביצעו חטאים.

אך לא מזמן כבוד הנשיא שוב גילה לפרהסיה שהצאר של רוסיה אינו אדם תרבותי, נימוסי, אנושי ובעל מוסר, כזה שמכבד את כל מיצוות התורה ונזהר לא לגרום צער מיותר. מה אפשר לומר? כנראה שבראש הדמוקרטיה האמריקאית עומד מבוגר אחראי, והוא עורך דין אמיץ, מנוסה וישר.

מי יודע? אולי סופם העגום של המון מתנגדים, כל היריבים, הרבה עיתונאים, העסקים המפוקפקים עם האיראנים הרצחניים שמממנים טרוריסטים מסוכנים או המחשבה על גורלם המר של כמה מאות אלפי אזרחים סורים היו חלק מהסיבה להשמעת גידופים מתוסכלים?

ללא קשר לסיבת הדברים הקשים שאמר הנשיא של האמריקאים המערב כנראה התעורר מאדישותו, אולי בגלל שהציץ לרגע בסרט הנורא שמתעד את האסון המזוויע שבשבת השחורה אירע פה.

יתכן שבעתיד הקרוב העולם החופשי יאלץ להדגים את יכולתו שכן מתקיפים אותו. סך הכל, בלי תגובה ראוייה ופעולה תקיפה למניעת סכנה בצורה נחושה ויעילה מצב רע יהפוך לממש נורא.

בעזרת השכינה, רחמיה וקצת תבונה, אולי תבוא הסכמה ולא החמרה. מצד שני, לא כולם תמיד מקשיבים להוראותיה ובא עונש נורא.

יודעי דבר מספרים למודאגות ולחוששים שאירועים עתידיים אינם ידועים לבני תמותה רגילים. צריך לקבל את הדברים אחרת מתעצבנים, מקווים או דואגים. בעיקרון אנחנו כנראה רק יכולים למלא טפסים, אבל לא אנחנו קובעים את המספרים הזוכים.

הערה אחרונה: את התמונה המזוייפת שלחה למערכת כתבתנו בינה, שהיא בעצם מכונה חשמלית נטולת תובנה משל עצמה. לפיכך, אי אפשר להאמין לה, והאיור שלה הוא הזייה. במציאות, הרודן מפעיל בובות מזוקנות עם מצנפות מהודרות, והן גם חמושות, עצבניות ואלימות.

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- קללות מבטאות רגשות.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן