גן עדן או תקופת האבן?

גן עדן או תקופת האבן?

כאשר מרוב שנאה והסתה אין הסכמה לקיים שיח אודות מחלוקת, ובהעדר מוכנות לחדול מהתנהגות אלימה ומזיקה התוצאה בדרך כלל כואבת ועגומה.

העולם התרבותי לא יסכים לסבול מהפרעה למסחר ולתעשייה, ומסיבה זו בתימן תמשך הפעולה הנחושה והמתמידה עד לנטרול הסכנה.

ציטוט:

שר ההגנה האמריקני, לויד אוסטין, אמר הלילה (ראשון) כי צבאות ארה”ב ובריטניה ביצעו תקיפות נגד מטרות של החות’ים בתימן – זאת בסיוע של אוסטרליה, בחרין, קנדה, דנמרק, הולנד וניו זילנד. הכוחות פגעו בשמונה מתחמים ובהם מתקני אחסון נשק תת-קרקעיים, מתקני אחסון טילים, מחסנים של כלי טייס בלתי מאויישים, מערכות הגנה אווירית, מכ”מים ומסוק.

מטרת התקיפה היתה לשחוק את היכולות הצבאיות של החות’ים ולהפחית את היכולת שלהם לבצע התקפות נגד כלי שיט אמריקניים ובינלאומיים בים האדום ובמצרי באב אל-מנדב. “לא נהסס לבצע תקיפות נוספות”, אמר שר ההגנה.

עד כאן ציטוט.

יתכן מאוד שיהייה צורך לטפל בעוד כמה זרועות חמושות, ואם זה לא יעזור כנראה שהדגמת היכולות תעבור גם לאלה שנותנים לרשעים האלימים את ההוראות. מה לעשות. לעיתים אין ברירה אלא להציב גבולות ולעמוד בנחישות כנגד מזימות זדוניות.

סך הכל, כניעה לרשע, לרודנות, לאלימות ולפשע אינה אפשרות שתביא למערב הקלה, ולכן מה שקורה עכשיו הוא כנראה רק ההתחלה. המערכה לא בהכרח תהייה קצרה או קלה, אבל קיומה הוא כבר עובדה.

מצער לחשוב שכל מדינה בעצם יכולה ליצור שפע אנרגיה בעצמה, ממקורות של הטבע, אפילו בלי לכבוש חצי עולם או לאיים על אחרים בהשמדה כדי לשלוט באספקה או להעלות את מחירה, אבל במקום לפתח את הטכנולוגיה הזמינה רשעים חמדניים ואנוכיים רוצים לשדוד את הקופה.

כאשר לכל מדינה תהייה יכולת עצמאית ליצור מספיק אנרגיה, שגם יכולה לשמש למיחזור מיים והתפלה, לא בטוח שלרודנים תשאר יכולת סחיטה.

האנושות נמצאת היום במצב בו שתי השאיפות העיקריות שלנו, כמסופר למאמינים בתורה, עשויות להתגשם, ויכולה לבוא לאנושות תקופה חדשה, שכמוה עוד לא הייתה.

השילוב של בינה מלאכותית, ידע מדעי וטכנולוגיה יאפשר לנו לייצר מזון בריא וטרי בלי לעבוד קשה ולהזיע בשדה, וגם לא נסבול מזיקנה או מחלה אלא ניגש לקופה לתקן את התופעה. בקיצור, יש אפשרות למהפכה מאוד מדהימה שמאוד תשפר לכולם את החוויה.

כזכור למי שהקשיב והקשיבה בכיתה, בגן העדן היו שני עצים, כך מספרת האגדה הקדושה. פיריו של אחד לכאורה העניק חיי נצח והשני בינה.

למרבה הצער, אבינו אדם ואימנו חווה לא התגברו על יצר הסקרנות ועשו טעות. במבחן התוצאה נראה שפרי הדעת לא נאכל, אבל אולי ניתנה בו נגיסה קטנה וזהירה. סך הכל, יש המון דברים שאיננו יודעים ועדיין אנו מתנהגים כילדים.

לעץ החיים אבותנו זיכרונם לברכה כלל לא הגיעו, אבל היום מדענים מגדלים המבורגרים, סטייקים, עוף כשר ודגים במעבדות, וזה אומר שאנו מסוגלים לתת חיים לרקמות אורגניות.

המשמעות של היכולת לגדל בשר טעים לצריכת הזוללים היא שבקרוב גם נוכל לגדל לעצמנו אברים חדשים, וזה אומר שלקברנים בשחורים יהיו פחות מזומנים, וכנראה שהם גם יהיו משועממים.

האם מכאן נמשיך להגשים חלומות אנושיים עתיקים, או שישארו בעולמו רק כמה מקקים בחריצים טחובים, עמוקים ואפלים? יודעי דבר מספרים שיש שאלות שאת התשובות להן לכאורה יודע רק השוכן במרומים.

הערה אחרונה: את התמונה ההזוייה למאמר זייפה כתבתנו בינה, שהיא רק מכונה נטולת דיעה. במציאות הגבר מעדיף לנסוע בלימוזינה שחורה וכבדה.

קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בשם- רודנים חצופים דורשים גבולות ברורים.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

One thought on “גן עדן או תקופת האבן?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן