רחפני תצפית וכיבוי זה רעיון ראוי?

רחפני תצפית וכיבוי זה רעיון ראוי?

כזכור לזוכרות ולזוכרים, לפני כמה שנים הישראיות והישראלים החלו לסבול משריפות קוצים ושדות מניבים, שנגרמו בכוונה זדונית על ידי בלונים נפוחים ועפיפונים מפחידים שזנבותיהם עשנים.

כדי להתגבר על האיום הקיומי הלאומי חשבתי לתומי שאולי כדאי לפתח צי של רחפני כיבוי שיוכלו לזהות ולהגיע ללהבות בלהקות במטרה לכבות דליקות בלי הצורך להניע כבאיות כבדות ומגושמות לפינות נידחות או לוהטות.

ציטוט:

נראה שבקרוב נתבשר על פיתוח ישראלי מהפכני, כזה שישנה את העולם ויציל הרבה בני אדם: רחפני כיבוי.

כשזה יקרה לא ממש אחוש נדהם אלא נפעם. אם במקרה עדיין אין כלים כאלה כדאי שמישהו ימהר לפתח אותם. לדעתי רעיונות טובים עוזרים לכולם, וליצרן ישלמו במזומן..המכונות יהיו חסינות אש, מצויידות בחיישנים ובמצלמות, ויוכלו לזהות וגם לכבות להבות. הם יטוסו בלהקות ויטפלו בלהבות בקור רוח, בלי להשתעל או להשמיע תלונות, גם בקומות העליונות.

לעניות דעתי כבאות תהפוך בעתיד לעיסוק מיושן שהיה קצת מסוכן, והכבאים הצעירים ילמדו להפעיל רחפן..כמובן שאין לי צורך לקבל אחוזים מהמפתחים והיזמים שאולי יחשבו שאני הוזה רעיונות מעניינים, כאלה שיכולים להיות ריווחיים, שכן בעיני להציל חיים יותר חשוב מאשר לאגור מצלצלין. 

עד כאן ציטוט ממאמר ישן.

עוד ציטוט שאולי מעיד על נכלוליות:

דו”ח המבקר על השריפה בכרמל: נתניהו עשוי לכבות את השריפה על הגב של שטייניץ.

והנה ציטוט טרי, היישר מהתנור:

יום שלישי ברציפות לשרפה בהרי יהודה: הנזק שנגרם לשטח חצה את הנזק שהביא איתו אסון הכרמל וצוותי הכיבוי ממשיכים לפעול כדי למנוע את התחדשות הלהבות. תושבי האזור למודי השרפות מעלים כעת את השאלות הקשות: האם ניתן היה למנוע את השריפה שכילתה יותר מעשרים וחמישה אלף דונם של שטח פתוח ופגעה גם בבתים אחדים. 

עד כאן ציטוט טרי.

למרבה הצער, אפילו שהנאמר במאמר הראשון נכתב ופורסם לפני שנים אחדות משום מה עוד אין לנו צי של רחפני כיבוי ותצפית שיבואו בלהקות להרגיע שריפות שמשתוללות. מצד שני, אסור להתייאש, ואפילו מותר לקוות שאולי בעתיד יבואו לנו טכנולוגיות חדשות, מהפכניות, יצירתיות ויעילות.

קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בשם-כבאים יטיסו רחפנים.קישור למאמר בכלכליסט. קישור למאמר בשם- הנאשם נסע לחופשה והמדינה בערה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן