תהייה תגובה לתגובה

תהייה תגובה לתגובה

למרבה הצער, ההנהגה המזוקנת באיראן בחרה להיות תוקפנית, אלימה, והיא גורמת נזק וסכנה.

הרבה מסרים מהדהדים לא הצליחו להביא לכך שהאייטולות ישנו גישה..למעשה, חוצפתם של הרשעים רק גוברת ולאחרונה הם החליטו לפעול בצורה אפילו יותר מסוכנת.

בתורה כתוב שלחיים יש קדושה ויש להמנע מפגיעה, אבל הגישה המוסרית והמתחשבת קצת משתנה כשמדובר בקמים לכלותך עם חרב שלופה.

מזה שנים רבות איראן מממנת, מאמנת ומציידת טרוריסטים רצחניים בכל הסביבה, ובעצמה משתדלת להראות תמימה כך שהיא לא חלילה תפגע או תישא באחריות ישירה.

לאחרונה איראן החליטה שהיא מספיק חזקה ומפחידה, וחרגה ממינהגה כאשר יזמה מיתקפה גדולה על ישראל, וזו נכשלה אבל יצרה בעייה. סך הכל וכאמור, יש צורך לנטרל סכנה לא רק להתגונן מפניה אחרת לא בא פתרון לסכנה אלא רק קצת דחייה.

ציטוט:

שר החוץ של איראן: נגיב באופן “מידי ותקיף יותר” אם ישראל תגיב על המתקפה.

שר החוץ של איראן, חוסיין אמיר עבדאללהיאן, אמר כי היא תגיב באופן “מידי ותקיף יותר” אם ישראל תגיב על המתקפה שלה. הוא אמר את הדברים בשיחה עם שר החוץ הבריטי, שבה טען כי טהראן לא מעוניינת בהחרפת המתיחות.

ציטוט:

הרמטכ”ל בבסיס נבטים: טילים לשטח מדינת ישראל יענו בתגובה.

ציטוט:

כוננות באיראן מחשש לתקיפה ישראלית: “לא רוצים מלחמה – אבל אנחנו מוכנים”

גורם איראני אמר לרשת אל-ג’זירה כי איראן לא מעוניינת במלחמה, אולם במידה ותכפה עליה – אפשרויותיה לתגובה “רחבות” – כולל באמצעות “נשק שלא נעשה בו שימוש בעבר”. בינתיים, החשש מחלחל גם לציבור האיראני: “שום מקום לא יהיה בטוח – איך אוכל להגן על ילדיי?”

עד כאן ציטוט.

בתגובה לתקיפות חוזרות ונשנות עליה ישראל חיסלה כמה אחראים להתקפות. בתגובה לנטרול הזדים המזיקים איראן תקפה את מדינת היהודים בהמון טילים שרובם המכריע התפרקו לחלקים קטנים ולא גרמו נזקים משמעותיים.

על אף המאמצים הרבים ושלל האמצעים המרשימים ששולחו למרומים בתיקווה לגרום לנזקים קשים למדינת היהודים האיראנים בעצם רק הצליחו לפצוע קשה ילדה מוסלמית בת שבע, וזה פשע חסר הצדקה.

במבחן התוצאה, נראה שקצת קשה לפגוע במדינה שיש לה אמצעי הגנה. לפיכך, אין ממש חשש שתבוא לתגובה תגובה שתעצור תגובה לתגובה על התגובה.

בעברית קלה, איראן לא מוגנת כמו ישראל עם הכיפה היעילה, ועכשיו יש הצדקה להדגים לה שניסיון פגיעה במדינת היהודים היא טעות קשה שלא כדאי לחזור עליה.

חלילה, האיראנים ינסו לייצר תגובה לתגובה, זו שתבוא לאחר תגובה לתגובה, יש אפשרות שתבוא להם תגובה אחת נוספת שאחריה תהייה דממה. חוץ מזה, אולי חשוב שהצאר של הרוסים יראה מה קורה לשותפים שמפעילים שותפים.

בעזרת השם, תבוא רגיעה ואיזה פשרה במקום החמרה, אבל במזרח התיכון הדברים לפעמים נראים כמו במערב הפרוע, אם לא יותר גרוע.

קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בשם- התקפה איראנית פגעה בילדה מוסלמית. קישור למאמר בשם- הניסיון להזיק לציון נחל כישלון.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

One thought on “תהייה תגובה לתגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן