הנדסת תודעה והחזון להסדרה

הנדסת תודעה והחזון להסדרה

עם פירסום הידיעה אודות מוכנתו של ראש הממשלה לדון בשלום, הסדרה ופשרה, שזה כידוע חזון המדינה שמופיע במגילה, מייד קמה אצל הסרבנים, המורדים, הלאומנים והגזענים זעקה מרה.

הביצה הפוליטית רגשה וסערה. האשמות בסיכון ביטחון המדינה, בבגידה, בחוסר הבנה וכניעה מבישה הופרחו לפרהסיה. אפילו פוליטיקאים שהיו בממשלה בזמן שהנאשם בשלל כיתבי אשמה הציע הצעה זהה ניסו לטעון שלכאורה יש בעייה חמורה. מעניין שכאשר אותו רעיון עצמו עלה שוב ושוב על ידי ראש הכנופייה שהודחה מסריסיו לא הושמעה אף מילה.

קצת אחרי השמעת קולות האזעקה, בימין כנראה נזכרו שהעבריין הסידרתי עצמו הבטיח פתרון שתי מדינות ולהגשים את החזון הציוני לשלום אזורי. למעשה, הכזבן הנכלולי סיפר זאת באו”ם, לנשיא האמריקאי ולאיחוד האירופי, והדברים פורסמו בהרחבה בציבורי.

למרבה הפלא, אף קיצוני סרבני וחרדתי לא צרח, זעק וצווח שהנאשם הפלילי גורם נזק לאומי או לסיכון ביטחוני.

ללא קשר לדממת הכבשים ולשתיקת הפודלים, כשראש הממשלה הנוכחי מדבר על הגשמת החזון היהודי והלאומי לשלום והסדר אזורי לפתע הרעיון נחשב לאסון. איך קוראים לדבר כזה? צביעות, רישעות או סתם ניסיון זדוני ונכלולי שנועד לכישלון?

ציטוט:

חזון שתי המדינות, המו”מ עם איראן והסכמי אברהם: מה צפוי לומר לפיד בנאומו באו”ם.

ראש הממשלה ינאם הערב בעצרת הכללית ויצהיר על תמיכה בפתרון שתי המדינות אחרי שנים שישראל נמנעה מכך • בסביבת לפיד הבהירו כי הוא יציג את הדברים כחזון כללי בלבד ולא כמשהו שיש לקדם כעת • בליכוד מיהרו לתקוף – אבל שכחו שלפני 6 שנים בדיוק עמד נתניהו על אותה במה, הציג את אותה עמדה בדיוק – ואף הזמין את אבו מאזן לנאום בכנס.

ציטוט:

אחרי הפרסום לפיו רה”מ יביע את תמיכתו בנאומו בעצרת האו”ם בהקמת מדינה פלסטינית, שרים, ח”כים וגם ראש הממשלה לשעבר בנט הביעו התנגדות לדברים: “אין מקום למדינה נוספת בין הים לירדן”. סער: “העם בישראל לא יאפשר לזה לקרות”. הליכוד: “רוצה למסור שטחי מולדת לאויבנו”

ציטוט:

נתניהו באו”ם: מאמין ומחויב לפתרון שתי המדינות.

ציטוט:

נתניהו לאובמה בבית הלבן: “אני מחויב לפתרון שתי המדינות לשני עמים”

ציטוט:

נתניהו לשרת האיחוד האירופי: “אני מחויב לפתרון שתי מדינות”

ציטוט ממגילת העצמאות:

אנו קוראים – גם בתוך התקפת-הדמים הנערכת עלינו זה חדשים – לבני העם הערבי תושבי מדינת ישראל לשמור על שלום וליטול חלקם בבנין המדינה על יסוד אזרחות מלאה ושווה ועל יסוד נציגות מתאימה בכל מוסדותיה, הזמניים והקבועים.

אנו מושיטים יד שלום ושכנות טובה לכל המדינות השכנות ועמיהן, וקוראים להם לשיתוף פעולה ועזרה הדדית עם העם העברי העצמאי בארצו. מדינת ישראל מוכנה לתרום חלקה במאמץ משותף לקידמת המזרח התיכון כולו.

עד כאן ציטוט.

נו? איך הקיצונים והסרבנים יכולים לטעון שלפיד לכאורה מסכן את מדינת היהודים שהרי הנאשם בפלילים עשה דברים זהים? ההתנהלות הזו לא מוציאה אותם קצת צבועים, נכלוליים או כזבניים?

חוץ מזה, חזון המדינה מופיע בכתובים הרשמיים אז קצת קשה לשקר לישראליות ולישראלים, שכן הם לא טיפשות וטיפשים כמו שכמה פוליטיקאיות ופוליטיקאים בטעות חושבות וחושבים.

למה סתם צועקים על יאיר שאומר בדיוק מה שהפריח הכזבן הסידרתי, זה העבריין שכבר אינו בכיר אלא בדרך להיות אסיר? מה, יש אצלנו נציגי ונציגות ציבור שמתנגדות ומתנגדים לחזון הלאומי למען צורך פוליטי אישי? ממש מפליא.

קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בגלובס. קישור למאמר בהארץ. קישור למאמר במעריב. קישור למאמר בשם- מי בוגד בחזון לציון? קישור למאמר בשם- חזון הנביאים וקיצונים הרסניים. קישור למאמר בשם- סכנה לדמוקרטיה. קישור למאמר בשם- מי הביא גזען שקרן ומסוכן למשכן?  קישור למאמר בשם- למה רשעים גזעניים מתחזים ליהודים? קישור למאמר בשם- לא נשענים או בוגדים אלא משתפים.


ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם ל
מדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

3 thoughts on “הנדסת תודעה והחזון להסדרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן