ההצטרפות לעם היהודי לאחר מוראות השואה-קידוש השם גדול

ההצטרפות לעם היהודי לאחר מוראות השואה-קידוש השם גדול

שנות השואה שעברו על עמנו היו שנים של  השפלה וביזוי כבוד ישראל, ונתקיים בנו הפסוק “כי עליך הורגנו כל היום נחשבנו כצאן טבחה” (תהלים מ”ד ). השואה היתה התכחשות לעצם קיומו של אלקי ישראל, ביזוי ולעג לתורתו, וכל אשר רק “בשם ישראל יכנה” הובל למשרפות כשה לטבח, כששאר העולם רואה ושותק וכמעט אינו עושה דבר, ואומרים “למה יאמרו הגוים איה אלוהיהם” (תהלים עט)  איה האלקים של אלו? וכמו שרבים תמהו, איפה היה אלקים בשואה? וכי אין מנהיג לבירה?

בדורנו, לאחר השואה האיומה שבה נתחלל השם וכבוד ישראל, עצם הגדלת העם היהודי מהווה “קידוש השם” ועושה תיקון לאותו חילול השם, “תחת היותך עזובה ושנואה ואין עובר ושמתיך לגאון עולם משוש דור ודור” (ישעיה ס’), ואם היהדות בוזתה והושפלה עד עפר בזמן השואה, דוקא תקומת ישראל, וביקוש רבים להצטרף ליהדות להדבק בעם ה’ הוא קידוש השם גדול ביותר!

 רעיון זה כבר הוזכר אצל כמה גדולים, כגון הרב פרייס בספרו משנת אברהם, הרב יוסף רנאסייה, הרב יצחק הוברמן ואחרים, והוא הגיוני ומתבקש.

אין ספק כי עצם הדבר שבאים ומבקשים להתחבר לעם ישראל, יש בזה משום תיקון לעבר, וקידוש השם גדול.

ואדרבה, דוקא אחר השואה יש לפתוח את הזרועות והלבבות, למבקשים להיות חלק מאותו עם נרדף, שבוזה, הוא דתו ותורתו. והבאים מבקשים להיות חלק מהעם היהודי בבחינת ובשם ישראל יכנה (ישעיהו מד), “שאפילו עבור זה די להם!” [כלשון האדמו”ר מלובלין בצדקת הצדיק סי’ נ״ד]. ובפרט אותם המשרתים בצבא הגנה לישראל, תוך הקרבה גדולה עד כדי סיכון חייהם, או שאר כוחות הביטחון האחרים המצילים יהודים, ואפילו היתה זו רק נפש אחת, עליהם כתב רבינו אליעזר פאפו בספר פלא יועץ: “כל המקיים נפש אחת מישראל כאלו קים עולם מלא” ועל כגון אלו אמרו (ברכות כז, א) אפלו ריקנין שבישראל מלאים מצוות כרמון. ״כי יש רבים מבני ישראל שנראים לפנים כלים ריקים, אבל יש בידם מצוה זו של הצלת ישראל, שבזה הם מכריעים ועוברים את החכמים והגדולים שבישראל״.

המחרפים נפשם למען העם היהודי והיהדות, הם מקדשי השם ממש.

משמעותה של הקמת מדינת ישראל, שבחסדי שמים נשארנו אוד מוצל מאש, ובא שיקום לכבוד והגאווה היהודית, והתורה שוב הפכה להיות בארץ ישראל למרכז החשוב ביותר בכל העולם, והינו התיקון לאותו חילול השם ויש בזה קידוש השם לעיני כל העמים.

קישור למאמר בשם- הכניסה ליהדות-הגירות. קישור למאמר בשם- ארץ ישראל כפתרון לבעיית הגיור. קישור לתנועת עם שלם. קישור לתנועת זרע ישראל.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

הרב חיים אמסלם

הרב חיים (אמיל) אמסלם (נולד בי' בתשרי ה'תש"ך, 12 באוקטובר 1959; אוראן, אלג'יריה) הוא ראש תנועת עם שלם, לשעבר חבר הכנסת מטעם מפלגת ש"ס בשנים 2006–2013.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן