ידע קצת מפחית חרדה מהבלתי נודע

ידע קצת מפחית חרדה מהבלתי נודע

כידוע לחוששים ולחוששות, בחושך יש המון מפלצות מפחידות ומאיימות שנעלמות מייד כשנדלקות הנורות. זה קצת מביך, אבל במציאות נראה שאין באמת שדים ורוחות. מצד שני, כשלא רואים כלום באופן טיבעי אנו חשים חרדות, שכן הכל יכול להיות.

בשנים האחרונות נעשו כמה מאמצים שלא ממש היו יעילים להסביר לציבור המבוהל שהפחדים מהוירוסים המפחידים שמקבלים יחסי ציבור נפלאים מפוליטיקאים נכלוליים הם קצת מוגזמים.

אומנם, מתו לנו אלפי אזרחיות ואזרחים שרובם לא היו מחוסנים, מבוגרים או עם סיבוכים קודמים, אבל להבדיל מהסיפורים החרדתיים של הנאשם בפלילים, קץ האנושות לא הגיע, ורוב התושבות והתושבים כבר מחוסנות ומחוסנים.

בחודשים האחרונים העולם שוב רגש, נרעש וגעש, שכן כמו שקורה כל שנה עם וירוס השפעת, הגיע לשכונה זן חדש. אחרי שקצת נרגעו הרוחות והחלו להגיע תוצאות, כבר יש לנו עובדות מדעיות ואולי הן יכולות לעזור להוריד את מפלס החרדות הקיומיות. למטה הסיבות להכרזות.

ציטוט:

בדרך לחיסון טבעי? “הידבקות באומיקרון מייצרת נוגדנים לזנים אחרים לקורונה”

לפי מחקר שפורסם בארה”ב, נוגדנים שנוצרו בעקבות מחלה בזן החדש יעילים נגד הזנים האחרים – בהם גם הדלתא. מתוצאות המחקר עולה כי מספר הנדבקים הגדול שצפוי עשוי להעלות את רמת חסינות האוכלוסייה ולסייע במיגורו. המחקר שותף גם על ידי פרופ’ ערן סגל המייעץ לקבינט.

ציטוט:

אופטימיות זהירה | מחקר חדש קובע כי מחוסנים שהחלימו מאומיקרון – חסינים יותר לדלתא.

ציטוט:

דיווח מבריטניה מאשר: האומיקרון גורם למחלה קלה יותר מזן הדלתא
משרד הבריאות הבריטי עומד להודיע כי מרבית חולי האומיקרון במדינה סובלים מתסמינים קלים יותר מאלה שנדבקו בדלתא. על פי ההערכות, הזן החדש אינו מסוגל לפגוע בקלות ברקמת הריאה, ובכך הוא פחות מסוכן.

ציטוט:

מחקרים מראים שהסיכוי של חולים באומיקרון להתאשפז נמוך בכ-70% לעומת דלתא.

ממצאי מחקר בריטי תואמים למחקרים שנערכו בדרום אפריקה ובסקוטלנד, המראים שחולים באומיקרון אושפזו פחות. אך המדענים משערים כי המחלה היתה קלה יותר משום שנדבקו אנשים שחלו בקורונה או חוסנו.

עד כאן ציטוט.

הזן החדש מתפשט מאוד מהר, אבל יחסית לאבותיו הקטלניים הוא עובר בערך כמו שפעת, פחות או יותר. אין אלפים ומיליונים שנפגעים. למעשה, עד כה בעולם כולו אולי יש כמה עשרות נפטרות ונפטרים, וזה לא ממש הרבה יחסית למיליארדי האזרחיות והאזרחים.

הדבר השני שאולי קצת ירגיע את המודאגות והמודאגים זה שכבר יש תרופות יעילות שמרפאות ביעילות רבה את החולות והחולים. למעשה, מחר יגיעו ארצה המשלוחים הראשונים.

האם מתן מידע קצת עוזר להרגיע פחדים מולדים שנועדו לשמר אותנו בחיים במצבים מאיימים שאינם מובנים? בטוח שאולי, אבל אם לא מנסים לא יודעים.

חוץ מזה, יש שנהנות ונהנים לדאוג מדברים שאינם לגמרי מובנים, זו המסורת אצל היהודים, ובדמוקרטיה אנו חופשיות וחופשיים להחליט מה יותר מתאים.

קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בהארץ. קישור למאמר בשם- יש תרופה, וזו הקלה גדולה. קישור למאמר בשם- התרופה הישראלית תקבל מדליה יוונית? קישור למאמר בשם- למה ההנהלה לא עונה? קישור למאמר בשם- מדינה שלמה הפכה לחולדה לבנה. קישור למאמר בשם- מגיפה, תרופה ותעלומה. קישור למאמר בשם-מי עיכב פיתוח תרופה? למה?

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

2 thoughts on “ידע קצת מפחית חרדה מהבלתי נודע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן