איראן הכניסה עצמה למצב מסוכן

איראן הכניסה עצמה למצב מסוכן

כנראה שלכבוד ראש השנה איראן ידידתינו הוותיקה העניקה לנו מתנה כפולה ויתכן שצריך לומר לה תודה.

ציטוט:

הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית נגד אירן: מונעת מהפקחים גישה לאתרי הגרעין.

בדוח חדש תקפה הסוכנות את ההתנהלות של טהרן, לאחר שנתיים שבהן התחמקה מלספק תשובה בנוגע לשאריות אורניום שנמצאו באתרי גרעין שעליהם לא דיווחה • נוסף על כך, בסוכנות הזהירו שיכולתה לעקוב אחר התוכנית הולכת וקטנה, לנוכח העובדה שפקחיה לא יכולים לבצע ביקורות באתרים הרלוונטיים • הדברים מגיעים כשבוע לפני פגישת בכירי סבא”א.

עד כאן ציטוט.

התשורה הראשונה מראה על גישה אנושית, מפוקחת וזהירה. סך הכל, אין טעם לארח פקחים בינלאומיים באתרים מסוכנים, נפיצים וזמניים, שכן להיות קרוב לאתרים מטווחים ומסומנים עלול לפגוע בבריאות הנמצאים.

לפיכך, חשוב להודות לאיראנים על שהם מגנים על חיי מבקרים ומונעים מהם ללכת למקומות שעלולים בכל רגע להפוך לעשן רעיל שמיתמר למרומים.

המתנה השנייה שהאיראנים נתנו לנו, כנראה בלי כוונה, היא סיבה טובה לנטרל סכנה, וגם יכולת נהדרת לשכנע קואליציה בינלאומית רחבה שכוללת מעצמה להתגייס לטובת המשימה החשובה.

בתורה מסופר לנו איך מעז יכול לצאת מתוק. במציאות יכול להיות שדווקא חטאים מרדניים, התגרויות זדוניות ועוונות עם כוונות רעות יביאו פתרונות, ורק לקומץ העבריינים שאולי ישארו על הרגליים כנראה יהיו קצת חרטות.

דיבורים, הסברים, גינויים או תחנונים לא ממש משפיעים על עבריינים אלימים וכוחניים. למעשה, הם רואים בזה סימן לפחד והיסוסים אצל המנסים להימנע מפיתרונות אלימים. למרבה הצער הדבר היחידי שמרתיע פושעים זו המחשבה על נזקים כואבים או סופניים.

בשלב זה, יש אפשרות די סבירה שהאיראנים הנבונים כבר מבינים שאולי כדאי להם לחשוב על הסדרים, אבל בהחלט גם יתכן שבגלל אמונה שגוייה, חוסר הבנה או גאווה הם יעדיפו להתעקש להפוך את פרס להיסטוריה.

מה אפשר לומר? יודעי דבר מספרים שהכל ברצונה של השכינה, וגם מותר לנו לקום על מי שבכוונתו המוצהרת להזיק ולהרע בלי לחוש חרטה.

קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בשם-ניסוחים מדוייקים ובחירת מילים. קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בשם- גם עבריינים אלימים מפחדים. קישור למאמר בשם- בדיבורים ריקים לא מנטרלים סיכונים.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

3 thoughts on “איראן הכניסה עצמה למצב מסוכן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן