ניסוחים מדוייקים ובחירת מילים

ניסוחים מדוייקים ובחירת מילים

יש אימרה נושנה שמספרת שחיים ומוות ביד הלשון. יתכן שזה נכון בזמן איזה משפט דרמטי בבית המשפט העליון אבל לא בטוח שכולם משוכנעים שמה שנאמר בפתגמים ישנים הוא נכון, או שהם סבורים ברוב ביטחון שיש להם חסיון.

ציטוט:

הרמטכ”ל לוואלה!: כשהממשלה תחליט לתקוף באיראן – יהיו לנו מגוון תכניות פעולה.

עד כאן ציטוט.

למרבה הצער, יש הבדל די גדול בין האמירה- אם תחליט ו-כאשר תחליט, שכן המשמעות של שני הניסוחים קצת לגמרי שונה וגם די נפיצה.

העניין האיראני לא סובל השהייה, שכן הנאשם הפלילי שגם חשוד בבגידה בעבור עמלה בלי שמשרד הביטחון ידע גרם להזנחה, לביטול הפיקוח שמנע סכנה, והמחדל הזה איפשר לזדים לקדם פריצה לקראת יכולת מדאיגה. במילים אחרות, הקם להרגך בונה יכולת לממש את הכוונה, וזו בעייה.

מה תעשה אומה עתיקה, מצולקת ורדופה כשהיא חמושה, ערוכה, עצבנית ונחושה לאלה שמבקשים את נפשה? מה אומרת בנושא התורה?

לרמטכ”ל הישראלי הנבון, השקול, הזהיר, האמיץ והמחושב בטח יש גישה למילון. לפיכך, הוא כנראה היה יכול לומר שהצבא ערוך ומוכן לכל דבר, כרגיל, ובזה העניין היה נגמר. משום מה, כוכבי אמר- כשהממשלה תחליט, וזה קצת מוזר.

חלילה, האיראנים יקלטו מה נאמר ויבינו, אולי לאחר מאמץ ניכר ודיון על משמעות הדבר, שהישראלים בעצם אומרים דברים די ברורים- הזמן לקישקושים ופטפוטים נגמר.

המערכה הבאה עשוייה להיות זריזה, מפתיעה ונוראה, ואולי כדאי שההנהגה באיראן תפנים שהשתנו הזמנים ועדיף להיות מאוד גמישים, אחרת חלילה יבואו שינויים מצערים לזוממים להזיק לאחרים.

עיתונים לא קובעים בנושאים צבאיים או מדיניים, אבל הם מבהירים, מסבירים, חושפים ומתריעים. לכל השאר, כך משוכנעים המאמינים, כנראה אחראים השוכן במרומים והאנשים שמנהלים לאחרים את החיים.

קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בשם- גם עבריינים אלימים מפחדים. קישור למאמר בשם- בדיבורים ריקים לא מנטרלים סיכונים

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

5 thoughts on “ניסוחים מדוייקים ובחירת מילים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן