ברצון בורא עולם מלך רם הפך לנאשם

ברצון בורא עולם מלך רם הפך לנאשם

לאור ההיסטוריה הארוכה, הסטטיסיקה ושלל כיתבי האשמה לא לגמרי בטוח שעל אף האיחולים והכוונה האדיבה שבברכה לחג לכולם ולכולן בארץ אומנם תהייה שנה ברוכה, טובה, בריאה, מוצלחת ושמחה.

למעשה, מי שלכאורה חטא, שגה, רימה וגרם נזק לאומי לאומה בהתמדה מרשימה עשוי לגלות שחיי הפשע לא משתלמים, שכן בסוף החגיגה הסדרתית הארוכה מסתיימת בהרשעה וישיבה עגומה בתא במתקן כליאה.

לפיכך, בהחלט מותר לברך נאשמים נכלוליים לכבוד השנה החדשה, אבל חשוב לקחת בחשבון שזו גם עשוייה להיות התקופה הכי קשה בחיי המשפחה שהודחה, ולכאורה פשעה כמעשה של שיגרה.

שניים מבני משפחת הפשע כבר הורשעו בערכאה, והחשוד המרכזי לכאורה עומד להתפתל על ספסל, לחוש בושה, בהלה ומצוקה, ואז כביכול לשבת תקופה ארוכה במתן כליאה על חשבון המדינה, רק צריך קצת סבלנות רגועה.

אולי ציטוט ימחיש את הבעייתיות:

את לשכת ראש הממשלה עזב נתניהו כמתאגרף מובס, כמי שכפאו שד. יום קודם נשא בכנסת את נאומו הראשון כיו”ר האופוזיציה, מחרף ומגדף את הקואליציה החדשה, עם אפס כבוד ליריב, אפס ממלכתיות. אנחנו עוד נחזור, סיכם באנגלית-אמריקנית. למחרת, בתוך חצי שעה, סיים את החפיפה עם ראש הממשלה החדש, נפתלי בנט. חצי שעה. לא הייתה שם טיפת כבוד, אפילו לא “הצלחתך – הצלחתנו”.

בית המשפט המחוזי בירושלים יחדש את הדיונים במשפט נתניהו אחרי ראש השנה, ב-13 בספטמבר. בגלל החגים יהיו רק שלוש ישיבות. באוקטובר יחזרו לקצב עבודה מלא, שלוש ישיבות בשבוע. בשעתו, כשהיה ראש ממשלה, בית המשפט ויתר לנתניהו על התייצבות לשמיעת עדותו של מנכ”ל “וואלה!” לשעבר אילן ישועה. ספק אם יסכים לוותר שוב.

המשפט צפוי להתנהל עוד ארבע-חמש שנים במחוזי, לפני הערעורים הצפויים. אפשר להעריך את עלות ההגנה במיליוני שקלים. שורה ארוכה של סנגורים, חלקם מצמרת המקצוע, הייתה מעורבת בתיקי נתניהו. כמעט כל תלמידיו הבכירים של יעקב וינרוט כבר היו שם, כמעט כולם כבר פרשו. חלקם מודים שנשברו מההוצאות הכספיות הכבדות שנגרמו להם אל מול הקשיים בקבלת שכר לעבודתם. לעו”ד יוסי כהן (לא תלמיד של וינרוט), שטיפל בתיקי שרה ויאיר, זה אפילו עלה לאחרונה ב-90 אלף שקלים, לאחר שהוציא את דיבתו של מני נפתלי בשליחות המשפחה והפסיד במשפט (עו”ד דוד שמרון ישלם לנפתלי עשרת אלפים שקלים). שרשרת העזיבות, כך נראה, לא הסתיימה; נודע לי כי ימים אחדים לפני שנתניהו נסע להוואי, אחד מעורכי הדין בצוות ההגנה סיפר כי הוא שוקל להתפטר בשל העיכוב המתמשך בתשלום שכר הטרחה.

פקידים בכירים במשרד ראש הממשלה מסבירים זאת בפשטות: ביבי ראה איך שרה עבדה על עסקת הטיעון שלה בתיקי המעונות, הם אומרים, איך ההתעקשות למשוך את המשא ומתן עד הרגע האחרון קנתה לה עסקה נהדרת. אז הוא למד ממנה. לכן, המו”מ יימשך כמו מסטיק – עד שתגיע, כך הוא מאמין, הצעה טובה.

עד כאן ציטוט.

לסיכום, המדינה כבר חשה הקלה רבה לאחר הדחת הכנופייה, וההנהלה פועלת באחריות נחושה להשיב את האומה לנתיבה ולהגשים את חזונה, אבל כל מי שאשם כנראה ישלם, ואז יעלם.

בקיצור, לרובנו כנראה תהייה שנה מצויינת וטובה יחסית לקודמתה הנוראה, אבל יתכן שהמורשעת הלקויה תחוש קצת לחוצה, מתוסכלת, נרגזת או כעוסה. מי יודע? אולי היא תמצא ישועה ונחמה בארגזי שמפניה ורודה?

פתגם עתיק מספר שכל ביבי יבוא יומו, אבל רק בעתיד נדע כמה שנים הנאשם יאלץ לשבת סגור וזעוף בתאו.

קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בשם- כותרות דימיוניות למטרות אנוכיות. קישור למאמר בשם- חידון נחמד לחג. קישור למאמר בשם- נאשמים בפלילים מבלים עם עדים. קישור למאמר בשם- שר המשפטים אוהב עבריינים? קישור למאמר בשם- שר המשפטים אוהב הפרת חוקים?

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

2 thoughts on “ברצון בורא עולם מלך רם הפך לנאשם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן