אלימות היא טעות חסרת התחשבות

אלימות היא טעות חסרת התחשבות

מנהיגים כוחניים, שתלטניים, עברייניים וכוחניים חולמים על שליטה מלאה וגם רודפים אחר כבוד מאחרים. במציאות, ההיסטוריה מראה שוב ושוב שפגיעה ביצירים הגורמת לנזקים מביאה עונשים קשים לשאפתנים המתוסכלים.

הנה למשל, הברווז יפה השיער שזמנו עבר, הנאשם הפלילי שהוא עבריין סדרתי וכזבן בינלאומי שהודח מתפקיד משמעותי, המתחזים לכשרים צדיקים בעודם פושעים נטולי קלון שאפילו לא מתביישים בחטאיהם הרבים, ואפילו הצאר האכזר של הרוסים, כולם חשבו שהם הכי חשובים.

מצד שני, העולם רואה דברים שונים, והמאמינים סבורים שזה גם כולל את השופט העליון השוכן במרומים.

אבותינו הנבונים פעם אמרו שמי שרודף אחר כבוד הכבוד בורח מימנו. מי יודע? יתכן שהם למדו היסטוריה וקראו בעיתונים עד שהגיעו למסקנה החשובה הזו, והם כנראה צודקים.

מי שמזיק לאחרים מטעמים אנוכיים במשך שנים לא ממש אהוד על הזולתים שכן הם חשים נפגעים, גזולים, מרומים, מאוכזבים ופגועים משיגיונותיהם של רודנים נפוחים, שמשוכנעים שרק הם חשובים.

בדמוקרטיה, הציבור מחליט מי יהייה השליט. בצורה זו, הקהילה לא צריכה סתם להקריב את בניה למען השררה ושאיפותיה. ההיסטוריה המשעממת שחוזרת על עצמה מראה שבכל פעם ששליט יחיד סבר שרק הוא קובע נראה שבסוף הוא שוקע שלא לומר טובע.

ציטוט:

כלי טיס בוערים נראו בחרסון, הממשלה בקייב: “אנחנו תוקפים את צבא רוסיה, זה משנה עמוקות את המצב”. עוד סימנים להתקרבות במו”מ: שר החוץ הרוסי אומר ש”נוסחי הסכמים מסוימים” קרובים להשלמה, ושסוגיית הניטרליות של אוקראינה נדונה ברצינות. הבוקר: הפגזות על בניינים בקייב, הרוגים בחרקוב. טייסים רוסים שנפלו בשבי: “פוטין הורה לפשוע, כולנו נישפט”. העיתונאית שמחתה בשידור: “מקווה שהרוסים יפקחו את עיניהם. אני פוחדת, אך לא אברח.

עד כאן ציטוט.

מעניין ששליטים שמאוהבים בעצמם, בתיפארתם, בכבודם ובגדולתם לא הקשיבו בשיעורים. סך הכל, נראה כאילו הם עושים מישגים ישנים, ידועים ומוכרים, אפילו שהתוצאות של כאלה דברים רעים כבר מזמן ברורות לשאר התלמידות והתלמידים שכן הקשיבו למורות ולמורים.

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- המציאות מרה וגם יקרה. קישור למאמר בשם- הכלים הרוסיים יהיו הרוסים. קישור למאמר בשם- מלחמה היא שגיאה מרה ויקרה. קישור למאמר בשם- כוח לא מעיד על מוח. קישור למאמר בשם- הדוב הרוסי ישקע בבוץ האוקראיני? קישור למאמר בשם- גם ביריונים מפחדים מנזקים

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

7 thoughts on “אלימות היא טעות חסרת התחשבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן