אמא רוסיה לא נחמדה

אמא רוסיה לא נחמדה

בעיקרון, בשביל דיפלומטיה צריך הסכמה להגיע לפשרה, או הבנה שאין ברירה יותר טובה אחרת באה מלחמה הרסנית, כואבת, יקרה ומזיקה שבסוף תמיד מתחרטים עליה.

למעשה, העולם התרבותי יודע את החוכמה הזו כבר מאז אלפי שנה, ואבותנו זיכרונם לברכה אפילו כתבו תורה שלמה שעיקרה ההמלצה לרדוף שלום, לכבד את הבריאה ולהימנע מפגיעה.

אומנם, בכתובים מצווה עלינו בפירוש לא להרוג, לא לחמוד, לא לגנוב, לא לנאוף ולא להזניח את החלשים והקשישים, אבל בעולמו קיימים כאלה שכנראה כלל לא מאמינים שיש אלוהים, והם חמדניים, אלימים, אנוכיים, כזבניים, כוחניים, אכזריים ותוקפניים.

נו, טוב. מה אפשר לומר? ההיסטוריה המשעממת שחוזרת על עצמה מראה למי שמתעניין בה שלרוב הרודנים האכזריים והלוחמניים בסוף בא קץ מר, אבל יתכן שגם זה לא ידוע לצאר. לנוכח ההתפתחויות המדאיגות, בשלב זה סביר שהוא חש רב עוצמה, חזק, מפחיד ונהדר, אבל למרבה הצער הסיפור רק התחיל ובטח שעוד לא נגמר.

ציטוט:

לאחר הוראת פוטין: הכוחות הרוסים נכנסו למזרח אוקראינה.

נשיא רוסיה בהצהרה מוקדם יותר: מכירים בעצמאות הבדלנים במזרח אוקראינה • המערב מאיים בסנקציות • ארה”ב מפנה את כל הדיפלומטים שנותרו באוקראינה לפולין • בכיר אמריקני ל-CNN: לא סביר שפסגת ביידן-פוטין תתקיים.

עד כאן ציטוט.

בעברית קלה, נראה שבשלב זה הדיפלומטיה שמאוד התאמצה כשלה, והתוצאה נראה תהייה עצובה, קשה ועגומה.

אף צד לא באמת ינצח במערכה, שכן כמו בכל מלחמה כולם סובלים מימנה, ואחרי נזק, שכול, יגון, מדון ועצב רב תבוא איזה הסכמה, כזו שהיה ניתן לעשות עוד לפני המעבר משיחה רגועה בכוונה טובה למצוא מוצא לתוקפנות אלימה, פרועה וגסה, שכנראה מאוד תזיק למי שבחר בכזו גישה מסוכנת, פסולה ושגוייה.

קישור למאמר בכאן. קישור למאמר בשם- רודנים שאפתניים ונזקים גדולים. קישור למאמר בשם- אולי פסוקים קדושים לא עוזרים. קישור למאמר בשם- הידברות סובלנית עדיפה מהשמדה הדדית. קישור למאמר בשם- אלימות מאיימת על האנושות. .

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

5 thoughts on “אמא רוסיה לא נחמדה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן