ביעור שחיתויות וחקירות מעמיקות

ביעור שחיתויות וחקירות מעמיקות

כידוע ליודעות וליודעים כבר מזה הרבה שנים, היו היה פעם בארץ מזרח תיכונית ידועה שליט שבטעות חשב שהוא מנהל ממלכה ולא דמוקרטיה, עשה קריירה מהסתה לפחד ושנאה, ושקע עד צוואר בשלל כיתבי אשמה.

כאילו שזה לא מספיק רע, החשוד לכאורה גם אישר מכירת נשק מסוכן לאוייבים אפשריים בעבור עמלה דשנה בלי שמשרד הביטחון ידע. נו, טוב. מה אפשר לומר? כל זה די מטריד, מפחיד וקצת מזעזע.

הרבה דברים זרמו בירקון מאז שהתפוצצה הפרשה הביטחונית הכי חמורה בתולדות המדינה, ובמשך תקופה ארוכה כל מיני משתפי פעולה או חלילה קורבנות לסחיטה לא בדקו, לא חקרו, ובעיקר ניסו להכניס את הצוללות וכלי השייט למגירה סגורה, כאילו שאין לציבור עניין בקיומה של שחיתות נוראה בהנהלה שגם מהווה סכנה למדינה.

בעזרת השם וקצת לחץ ציבורי, שלא לדבר על אף עיתונאי דעתני שחזר על הדברים הללו באופן די עיקבי, היום פורסם שיתכן שראש הממשלה יתפנה לעניין השולי. סך הכל, להרבה אנשים במערכת הביטחון יש הרגשה שמדובר במצבנו הקיומי, ומה שקרה אינו ממש תקני, שלא לומר עברייני או פלילי כדי להשמע מתון, זהיר ונימוסי.

ציטוט:

בנט ייפגש עם בכירים לשעבר במערכת הביטחון הדורשים ועדת חקירה בפרשת הצוללות.

הבכירים לשעבר, בהם הרמטכ”ל דן חלוץ וראש המוסד תמיר פרדו, מובילים את הדרישה להקמת ועדת חקירה ממלכתית בפרשה. בנט מיעט עד היום להתייחס לנושא.

עד כאן ציטוט שאולי מעיד על מוכנות מסויימת לבדוק ביסודיות ולבער את השחיתות. למעשה, הרבה חברים בממשלה מזמן סבורים שחייבים למנות ועדת חקירה למעלליהם של מנהלי האורווה שכביכול סרחה.

ציטוט:

לפיד: “תהיה ועדת חקירה ממלכתית לעניין הצוללות”.

לאחר שפעילים הפגינו מחוץ לביתו בדרישה להקים ועדת חקירה לפרשת הצוללות, יאיר לפיד אמר כי הועדה תוקם: “אין שאלה בכך, גם אם זה יקח קצת זמן וכרוך במאבק פוליטי”.

ציטוט:

גנץ יגיש הצעת החלטה להקמת ועדת חקירה בפרשת הצוללות.

שר הביטחון מסר הערב כי הוועדה תהיה בעלת יכולת בדיקה מעמיקה ובלתי תלויה • “מצפה שהפעם כלל שרי הממשלה יתמכו בהקמת הוועדה”

ציטוט:

מנדלבליט לבג”ץ: אין הצדקה לחקירת נתניהו בפרשת הצוללות.

עד כאן ציטוטים, ורק האחרון לא ממש מצביע על אחריות אלא אולי מעיד על ניסיון להשתהות, התחמקות ונכלוליות.

האם ראש הממשלה יחשוב שבגידה בביטחון המדינה בעבור עמלה זו פרשה ששווה בדיקה? כנראה שבקרוב נדע.

קישור למאמר בהארץ. קישור למאמר בשם- יש התקדמות בנושא ביעור השחיתות? קישור למאמר בשם- מי מונע ועדת חקירה? למה?. קישור למאמר בשם- למה יש חשודים ואין חוקרים? קישור למאמר בשם- דרושה ועדת חקירה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

8 thoughts on “ביעור שחיתויות וחקירות מעמיקות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן