גולשים מדיבורים למעשים

גולשים מדיבורים למעשים

אומנם בתורה מומלץ לעשות טוב, לסור מרע ולבקש שלום והסדרה, אבל למרבה הצער כנראה שלא כולם מודעים לציוויים הנבונים מהעת העתיקה.

למעשה, יש המעדיפים לזלזל בקדושת החיים, לאיים בפגיעה באחרים ולגרום נזקים לצרכים אנוכיים, חמדניים או שתלטניים. מה לעשות. לא כולם מבינים במצוותיו הקדושות של הרב חסדו השוכן במרומים. יתכן שמי שהאמין באישתר היא עשתורת ובעוד כמה אלילות ואלילים לא מתרשם מאלוהי העברים.

ההיסטוריה הקשישה מספרת למתעניינות ולמתעניינים בה שחוטאים סדרתיים בסוף נענשים, אבל בהתחלה הם סתם גורמים נזקים, מטרידים, מעצבנים ומסתבכים.

ציטוט:

אירן ביצעה ירי לעבר מטוסי חיל האוויר במהלך תקיפה בסוריה.

האירוע התרחש לאחרונה, ובמהלכו צה”ל השמיד את סוללות הנ”מ שמהן בוצע השיגור, המטוסים הישראלים לא נפגעו • בצל הפרסום על החזרה לאימונים לתקיפה אפשרית באירן: חיל האוויר ערך תרגיל נרחב יחד עם 8 מדינות – ובהן בריטניה והודו • בארה”ב מזהירים את אירן: “הדיפלומטיה תיכשל? יש לנו כלים אחרים ונשתמש בהם אם צריך”

עד כאן ציטוט שכנראה נאמר בדיפלומטיות תרבותיות ועדינות, אבל במציאות נראה שצריך לקחת את האמירות המנומסות הללו מאוד ברצינות.

אולי כדאי להסביר את המשמעות של ההתפתחויות והאמירות האחרונות כדי למנוע קצת השתאות או חלילה אימה ופלצות כשיחמיר בפיתאומיות ודי מהר ידעך איזה עימות.

אין כרגע הליך דיפלומטי גלוי ורשמי שיעצור את המאמץ האיראני לייצר נשק גרעיני. למעשה, אם משהו קורה הרי שהוא תוקפני, חוצפני, סרבני ולוחמני.

כבר כמה וכמה פעמים ישראל וגם האמריקאים, שלא להזכיר את האירופים המודאגים, ניסו להסביר לפרסים העקשנים היכן הגבולות עוברים, אבל האיראנים מתנהגים כאילו הם חירשים או סתם אובדניים.

בשלב זה, הצדדים כבר לא משחקים והחלו עימותים די גלויים. בשלב הבא יתכן שהריקוד יסתיים, שכן לטנגו צריך שניים. כדי להרגיע את הפרהסיה שדמוקרטיה היא דרכה אפשר לומר שבתחילה יושמדו אמצעים בלי לעשות גם שינוי באקלים, שהוא במילא כבר יותר מידי חמים.

רק במידה והאיראנים לא יבינו שיש משחקים שלא כדאי לשחק בגלל מחיר ההפסדים הכואבים יתכן שתמנע המערכה האחרונה, שכנראה תהייה הכי קצרה אך מאוד מרהיבה. חוץ מזה, מי שלכאורה יודע מה יקרה זו השכינה, והמאמינים משוכנעים שהכל רק תלוי בה וברצונה, ולנו יש מעט מאוד שליטה.

קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בשם- האיראנים כנראה קצת מבוהלים. קישור למאמר בהארץ. קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בשם- יש מדיניות של עמימות? קישור למאמר בשם- לבינתיים איראן עדיין כאן. קישור למאמר בשם- מריחת זמן וענני עשן לבן. קישור למאמר בהארץ. קישור למאמר בשם- כל האופציות ועוד כמה אפשרויות. קישור למאמר בשם- ביקור מדיני ודיון רציני. קישור מאמר בשם- זה נימוסי להתריע לפני צעד סופני. קישור למאמר בשם- לפעמים אמצעים נוראים נעשים כשרים. קישור למאמר בשם- מותר לקום על הקמים.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

6 thoughts on “גולשים מדיבורים למעשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן