הבטחה לדיונים וחשש מסיכונים

הבטחה לדיונים וחשש מסיכונים

יש אפשרות קלושה שאולי בגלל שפורסם שבעוד חודש לאיראן תהייה פצצה וישראל כבר רמזה שזו תהייה סיבה טובה להצדיק מהלומת מנע שמימנה כנראה כבר לא תהייה תקומה, שתי הודעות בהולות יצאו היום לפרהסיה, אבל יתכן שזו סתם מיקריות משונה.

מצד אחד איראן הסרבנית, החוצפנית והעקשנית לפתע הודיעה על מוכנותה הגמישה לדון בהסדרה שתמנע החמרה, שזה נשמע נפלא. מצד שני נודע שידידתינו הכי טובה לא תעביר לנו סיוע כדי שנוכל ליירט בהצלחה מרשימה כל ניסיון מרושע להתקפה על מרכזי אוכלוסיה.

האם שתי הידיעות במקרה קשורות למאמצים מבוהלים של האיראנים והאמריקאים למנוע מהישראים להשכים ולנטרל איומים קיומיים?

אולי מישהו חושב בטעות שבעזרת פיטפוטים שסתם נמשכים ובלי תקציב למיירטים לא נוכל לנטרל בכמה הבזקים מרהיבים את כל האיומים, בכל הגזרות שבמקרה ירצו לבדוק למה מסוגלים הישראלים כשהם באמת מעוצבנים או מאויימים, וקצת פחות מאופקים וזהירים?

ציטוט:

בגלל לחץ חברי קונגרס פרוגרסיבים: יידחה הסיוע האמריקני לישראל עבור כיפת ברזל.

ציטוט:

איראן: שיחות הגרעין יחודשו בתוך שבועות; ביידן באו”ם: מחויבים למנוע ממנה נשק גרעיני.

עד כאן ציטוט שכנראה מעיד על רצון להמנע מאלימות ואולי גם מדגים מאמץ זהיר ומבוהל לנהוג באחריות.

אולי חשוב להסביר לעולם המנומנם שהעם הישראלי כבר עבר הרבה דברים ולכן כבר מזמן איננו תם. רוב הצוררים שקמו עלינו לכלותנו כבר לא מזיקים, אבל אנו עדיין כאן, עירניים, מצולקים, זהירים, דרוכים וחמושים.

לאור הלעיל, אולי כדאי שכל המעורבים יבינו שנגמר הזמן למשחקים, וכשמדובר בפיקוח נפש כל האמצעים האיומים והנוראים הופכים מחוסר ברירה להיות כשרים.

חוץ מזה, גם אם לא יהייה לנו תקציב נדיב למיירטים בשבועות הקרובים, כלל לא בטוח שבצד השני ישארו מפעילים של טילים במידה וחלילה יפרצו עימותים. יש דברים שאיתם היהודים לא משחקים, ולכן הסכנה, אם תהייה, תחלוף אחרי כמה רעמים בוהקים.

מי בעולם יקונן על העלמותם הפתאומית של הפרסים, שבעיקר מעצבנים, מאיימים ומזיקים? בכתובים שלנו כתוב במפורש שמותר לנטרל סיכונים גרעיניים, ואת זה כולם יודעים. כמובן שעדיפים הסכמים היסטוריים על פני העלמותם של עמים עתיקים, אבל כרגע הדברים לא ברורים ורק יודעים מניסיון ארוך שנים שהאיראנים לא תמיד מתכוונים למה שהם אומרים.

יתכן שהישראלים קצת יותר אמינים, ולכן האמירות מירושלים כנראה מדאיגות מאוד את כל הצדדים, שכן עכשיו יותר ברור שאנו נחושים, דרוכים ומוכנים לכל התרחישים. מה לעשות? זה קצת לא נעים אבל אין ברירה כשמדובר בשלומה, ביטחונה וקיומה של האומה.

קישור למאמר ב- N12, קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- איראן הכניסה עצמה למצב מסוכן. קישור למאמר בשם-ניסוחים מדוייקים ובחירת מילים. קישור למאמר בשם- גם עבריינים אלימים מפחדים. קישור למאמר בשם- בדיבורים ריקים לא מנטרלים סיכונים.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

One thought on “הבטחה לדיונים וחשש מסיכונים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן