הושלם צעד ראשון במסע לאי שם

הושלם צעד ראשון במסע לאי שם

תיקון עולם זה עיקר השליחות של היהדות, אבל זו מלאכה מתסכלת, קשה ומייגעת ששכרה אינו בצידה והיא לא מסתיימת אף פעם. עובדה, משיח עוד לא הגיע לכאן בדהרה קלה כשהוא רכוב על חמור לבן.

אפשר לנסות לסייע לבני אדם למצוא את אושרן ואושרם בכל מיני צורות. חשוב לשפר את המצב, שכן זה לא ממש נעים לסבול או לדאוג כל הזמן.

לצורך העניין, ואולי מתוך הבנה שלעזור באופן אישי לא ממש משנה את המצב הלאומי או העולמי, נרשמו כמה פטנטים ראשוניים, וחלק מהם עשוי לגרום לשינויים חיוביים בעבורנו ודי דרמטיים באקלים, שלא לדבר על האוויר שאנו נושמים.

בתחילת השבוע היתה פגישה מוצלחת שהסתיימה בהסכמה, חיוך וחתימה. בנוסף, יש מוכנות וכוונה לקיים בקרוב ישיבה נוספת עם חברה די ידועה שתבדוק אם אחד מהחזונות שנרשמו בהתלהבות הוא מציאות מפליאה או סתם הזיה.

בקיצור, אם לא מוותרים, משתדלים לקדם עניינים ומסרבים לתת ליאוש מובס להשתלט על החלומות המשונים, וגם מתחננים כטרחנים מנומסים בלי להיות יותר מידי נודניקים לפעמים הדברים קצת זזים.

סביר שבשבועות הקרובים יבואו דברים מעניינים ומשמחים, אבל בשלב זה רק התחילו הצעדים המעשיים הראשונים במסע הארוך, והכל ברצונו של השוכן במרומים.

אולי חשוב מידי פעם לדווח למשועממות ולאדישים על התפתחויות או אירועים מרגשים, שכן שקיפות עוזרת למנוע השתוממות, נכלוליות ועבריינות.

בעיקרון החזון די פשוט: אספקת חשמל ומיים ללא הגבלה תמנע את הצורך של מדינות לנהוג בחמדנות, תוקפנות ואלימות, שכן למשאבים המרכזיים של האנושות תהייה זמינות בקלות.

מה שאולי הכי נחמד בחזון ההזוי זה שהמהפכה ביצור אנרגיה והתפלה לא תגרום זיהום לסביבה, שכן מה שמפעיל את המערכות זו אנרגיה ירוקה, והיא זמינה וזולה, לא עולה ביוקר ולא מתכלה.

בקיצור, החזון הצנוע הפך לכמה רישומי פטנטים ראשוניים, ונראה שיש מוכנות ורצון לבדוק אם הדברים באמת עובדים גם אצל שותפים. כמובן שהממציאים הנרגשים משוכנעים שהם צודקים, במיוחד לאחר וידוי שאין בעולם כאלה דברים, אבל את זה יהייה אפשר לדעת רק כשיושלמו כמה מודלים יחסית זולים.

יכול להיות שכלום לא יהייה ואין כלום במזימה. מצד שני, אם לא בודקים ומנסים אז לא יודעים. מה כבר יכול לקרות? מקסימות לא מצליחים, מתביישים, מתגברים ומנסים דברים אחרים.

מצד שלישי, במקום לבוא יום אחד ולהודיע בהפתעה לאומה שיש מהפכה, דבר שבדרך כלל קצת מלחיץ את הפרהסיה שכבר מספיק סבלה, עדיף לטפטף מידע אודות מה שעשוי להגיע, בעזרת השכינה. בצורה זו יש קצת תקווה וגם הבנה, שמרגיעה חרדה מפני הבלתי נודע

חוץ מזה, הניסיון, הכישלון או הששון לא יגרמו לתדהמה או פליאה אם המסע מפורסם להמון בציון. כמובן שהסיפור יכול להסתיים בביזיון או סתם כישלון, אבל אולי חשוב להראות שצריך לנסות לעשות מה שנראה נבון, ללא קשר להחלטה הסופית, שכאמור נמצאת בידי שותפים והאל העליון.

ציטוט:

מחקר: אנרגיה מתחדשת יכולה להחליף את דלקי המאובנים עד שנת 2050.

עד כאן ציטוט.

יתכן שהמהפכה החזוייה והדרושה לא תיקח עשרים שנה, שכן כבר יש שותפות וגם מוכנות לפגישה עם יצרנית ידועה, אבל על זה כנראה נדווח רק בחודש הבא. חוץ מזה, חשוב לזכור את המשפט- אם תרצו אין זו אגדה כאשר יוצאים למסע ארוך, מפרך ומלא מהמורות אל הבלתי נודע.

קישור למאמר בכלכליסט. קישור למאמר בשם- עוד חזון קטון

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

2 thoughts on “הושלם צעד ראשון במסע לאי שם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן