עוד חזון קטון

עוד חזון קטון

יתכן שזה יקח עוד קצת זמן לתקן את העולם, אבל עם מעט מאמץ תיאורטית כבר יש אפשרות להביא את משיח לכאן.

בשבוע הבא, בעזרת השם, יהייה עוד צעד קטן לקראת חזון שנשמע די לא יאומן. מצד שני, אחרי שיבנו כמה מודלים הכל כנראה יובן.

קצת קשה להגיע ליעדים אם שואפים, מייחלים, חולמים, מדמיינים, חוזים, משתוקקים וצופים אבל לא עושים מעשים. כמובן שאי אפשר להשיג את כל מה שרוצות ורוצים גם כשיש מאמצים רבים, אבל אם לא מנסות ומנסים אפילו לא יודעים.

המסע הזמני שלנו עלי אדמות הוא בדרך כלל ארוך, מעניין, שמח, עצוב, מהנה, קשה, מתסכל או מרצה, אבל אין לנו שום מושג מה יקרה עם כל המצופה. צריך לנסות לקבל את זה. יודעי דבר מספרים שקבלה היא חוכמה יהודית מאוד נבונה, גם אם לא מבינים את הכוונה או הסיבה.

המסקנה היא שחשוב לעשות ככל יכולתנו כדי שמשהו יתהווה, אבל במציאות אפשר לבצע רק את מה שניתן, ואת היתר קובע הגורל, האל או המקרה.

בדמוקרטיה חופשית אין איסור חמור על מחשבה עצמאית. מסיבה זו, מי שקרא יותר מידי ספרים בילדותו מחמת גישה סקרנית לפעמים מהרהר בדברים בצורה קצת חולמנית ויצירתית.

אולי כדאי קצת לפרט למען הקהילה הישראלית, אחרת האמירה עד כה הייתה מאוד כללית.

יש אפשרות ליצור חשמל ולהתפיל מיים ללא הגבלה בעזרת כוחות טבע.

הדבר שנשמע מוזר ישנה את שוק האנרגיה, יטהר את האווירה ויפריח את השממה. למעשה אמונה באפשרות ההזויה תורגמה לרישום ראשוני של מספר פטנטים, וכנראה שתתחיל בניית כמה מודלים אחרי פגישה בשבוע הבא.

מצד שני, בכאלה מיזמים תמיד יש עיכובים, מכשולים ודברים לא צפויים, כך שחשוב להיות סבלניים ונחושים. סך הכל, אם לא מוותרים לפעמים מצליחים.

במידה והמזימה ההזוייה תגיע לקידמת הבמה סביר שלא יהייה למדינות בעולם צורך לפתוח במלחמה כדי לשפר לעצמן את הכלכלה, שכן לכולן תהייה אנרגיה זולה, מים לשתייה ויכולת קיום חקלאות פוריה, אפילו בסהרה, בנגב או בביקעה.

סביר שבהתחלה חוזה המדינה היצירתי נחשב להוזה או סתם לקצת מופרע. מי בכלל יתן ליהודים מדינה אחרי אלפיים שנה? למה? ללא קשר, ההוזה לשעבר היום נחשב לחוזה, וזה יפה.

אומנם, להגשים את המשימה הלאומית הכבירה לקח חמישים שנה, אבל כשיש אמונה והמטרה נכונה בסוף באה הצלחה.

אי אפשר לדעת כרגע מה יקרה בפגישה שטרם התקיימה, אבל זה מצויין שיש מוכנות לשיתוף פעולה. בנוסף, גם קשה לדעת כמה זמן יקח להדגים את הנקודה, שהרי בדברים הללו יש תהליך של ניסוי וטעייה, גם כשהנוסחה נכונה.

מה שבטוח ללא קשר למידת ההשהייה, זה שהדברים כנראה ישנו את המפה. חלילה ועל אף המאמצים שכבר נעשים שנים תתעקב ההצלחה הזריזה, לא תהייה ברירה אלא לרדת למטה ושוב לנסות לגלגל את הסלע הכבד במעלה הגבעה התלולה.

מצד שלישי, אם תבוא הצלחה, יהייה חשוב להודות לשכינה שהכל ברצונה.

לסיכום, יש רצון לשפר את מצבה של המדינה עם כמה רעיונות שעובדים בתיאוריה אבל עוד אין יכולת להדגים את האגדה. מי יודע? אולי המצב הזה ישתנה בעוד תקופה לא ארוכה.

אסור לאבד תקווה אחרת באה תחושה עגומה. מפאת המשמעות של הפיתוחים הללו בעבור האומה שכבר מספיק סבלה כנראה שיבוא דיווח נוסף לפרהסיה במידה ותבוא התקדמות נוספת במסע לגאולה. כאמור, הכל ברצונה של השכינה.

אנחנו רק יכולים לנסות ללא הפוגה, אבל אין לנו הרבה שליטה על מה שבא.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

4 thoughts on “עוד חזון קטון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן