הנשיא קובע או החוק הישראלי?

הנשיא קובע או החוק הישראלי?

מאז היבחרו לתפקיד הלאומי כבוד הנשיא הרצוג השני מתנהג באופן אחראי, נימוסי, בוגר וממלכתי.

בוז’י זיהה משבר לאומי שגרם הנאשם הפלילי ופעל באופן מיידי בניסיון לפתור את הבעייה בעזרת דיון רציני.
למרבה הצער, קצת קשה לקיים הידברות סובלנית, גם שיש מוכנות הצהרתית, כאשר צד אחד פועל בצורה רודנית, כוחנית וחד צדדית.

בעברית קלה, במבחן התוצאה נסיונותיו של הנשיא להתקדם באופן שיסייע לדמוקרטיה הציונית זכו להתעלמות מצידה של הכנופיה העבריינית. החבורה לא עצרה, לא דיברה, לא הקשיבה ולא בלמה. המירוץ לחילוץ פושע מהרשעה דורס את הדמוקרטיה, פוגע בביטחונה, בכלכלתה וגם רומס את מוסדותיה, דרכה וחזונה? אז מה?


למרבה הצער, כל זה קרה אפילו שכולם, כולל אמריקה, ביקשו מהכנופיה שכזבן שנאשם בפלילים בראשה לשקול בזהירות את צעדיה. נו, טוב. אז נעשתה פוזה מצידה כאילו היא מסכימה, אבל במציאות החבורה הנכלולית שיקרה והתעלמה.

למעשה היא אצה רצה ונחפזה להעביר חוקים פסולים, מזיקים ומסוכנים בקריאה ראשונה, וזו בעייה.

בית המשפט הגבוה לצדק כבר ביקש בנימוס מהנאשם בפלילים שיסביר בעוד שבועיים באולם הדיונים מדוע אין להוציאו לניבצרות, שהרי הימצאות בניגוד עיניינים והפרת חוזים חתומים זו טעות שמעידה על עבריינות.

היועצת המישפטית לממשלה כבר הודיעה שאין ביכולתה להגן על מי שציפצף על בג”ץ והתעלם מהוראה ברורה. היועץ המישפטי הקודם גילה למדינה המשתאה אך לאחרונה שבמשך שנים הוא שירת פושע סידרתי במודע, ושאסור בשום פנים ואופן להסכים למזימתו הנלוזה והפסולה.

ניסיון משעשע וחפוז לבטל את פסיקת בית המשפט על ידי שינוי עילת הניבצרות מעיד על בהלתה הרבה של הכנופיה מהאפשרות. במילים אחרות, את הדמוקרטיה תציל מערכת המשפט, החוק הקיים, השופטים והשופטות.

לעוד אסתר יש הזדמנות להיות מלכה שמושיעה את עמה, לעשות היסטוריה ולזכות בהוקרה רבה. סביר שכבוד השופטת חיות לא תרצה לפספס כזו הזדמנות, אלא אם היא במקרה מעדיפה רודנות, עבריינות ושחיתות.

ללא קשר לכל האמור לעיל, חברת כנסת שכשלה, הזיקה והודחה מנסה לספר לפרהסיה שלעניות דעתה מי שאשם בתקלה הלאומית שאירעה זו לא מערכת החוק העצלה שמתנהלת לאיטה אלא נשיא המדינה, זה עורך הדין הנבון שפעם הביס אותה בקלות באיזה הצבעה שעליה כנראה לא סלחה .

ציטוט:

הרצוג עלול להטביע חותמו כמכשיר השרצים.

אם לא יפנים את גודל השעה, את עוצמת הסכנה ואת העובדה שלא כל דבר ראוי לפשרה, תתבסס ההנחה שהנשיא ה-11 הוא עסקן הנלחץ מהכרעות הרות גורל.

עד כאן ציטוט שכנראה מנסה, משתדל ומתאמץ להטיל אחריות, אפילו שהאשם האמיתי הוא העבריין שעומד לדין בעוון שחיתות.

אז מה, לכותבת הנלהבת נדמה שכבוד הנשיא לא מבין מה קורה ולא לוקח את המצב ברצינות? הלשעברית סבורה שהוא לא קולט מה קורה ויושב בשקט מחמת הססנות?

בעזרת השם, יורשע כל מי שאשם. לא בטוח שבדיברי הימים יוזכר כבוד הנשיא הממלכתי כמי שאחראי לפרק העגמומי בסיפור הלאומי. למה להלבין פנים ברבים ללא סיבה מבוססת וסתם להאשים תמימים שבמציאות ניסו ככל יכולתם למצוא פיתרונות הגיוניים שימנעו עימותים?

כמובן, עדיין לא ברור עם טענות השווא הועלו לפרהסיה בגלל רצון לנקמנות מחמת רגישות, מתוך רישעות או סתם בגלל טעות שנעשתה בתמימות. ללא קשר, במציאות מי שתקבע את גורל הציונות זו חיות, שכנראה תחליט שיש סיבה לניבצרות.

הערה אחרונה: חברת כנסת צעקנית וכזבנית צרחה לאחרונה שמי שלכאורה אשמה בצרות האומה זו הנשיאה העליונה. היום הושמעה טענה עיתונאית ארסית כנגד כבוד נשיא המדינה על ידי מי שהוא פעם הביס בהצבעה.

במציאות, הנאשם הנכלולי הוא היחידי שכרגע עומד לדין פלילי, ושמו כנראה יזכר לדראון עולם בספר הלאומי גם בגלל הרצח הנוראי. הנשיא ניסה לפעול באופן אחראי למען אחדות האומה, אבל תהייה זו השופטת חיות שבקרוב תפסוק שזמנה של החגיגה הפרועה הגיעה לתומה.

קישור למאמר בידיעות. קישור בשם- הדמוקרטיה תגן על עצמה. קישור למאמר בשם- היועץ מצא אומץ. קישור למאמר בשם- פושעים רוצים לתת חסינות לעבריינות? קישור למאמר בשם- החזון הלאומי הפך לכשל מוסרי?

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן