דמוקרטיה גדולה תושיע אחות קטנה?

דמוקרטיה גדולה תושיע אחות קטנה?

האמריקאים בדרך כלל לא צועקים או צורחים, פרט אולי לזמנים בהם שחקנים מיוזעים חובטים בכדורים באיצטדיונים גדושים, אלא מציגים עצמם כמנומסים מעונבים ומאופקים, כנראה בגלל שיש להם מקלות מספיק גדולים.

ציטוט:

שגריר ארה”ב על ההפיכה: “חושב שרוב אזרחי ישראל לא היו רוצים שנישאר מחוץ לענייניה”

טום ניידס אמר בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי ש”הערכים הדמוקרטיים שאנו חולקים עם ישראל באים לידי ביטוי במוסדות המשפטיים”. מנדלבליט על ההפיכה המשטרית: “תועבה, המינימום למו”מ – עצירת החקיקה”

עד כאן ציטוט.

שגריר ארצות הברית מכיר היטב את הדמוקרטיה העברית, ולכן דבריו משקפים עובדה מציאותית. הדמוקרטים המקומיים חרדים ונואשים שכן על הגה השילטון השתלטה חבורת עבריינים רודניים, סרבניים, לוחמניים, גזעניים ומאוד מסוכנים. למעשה, דברים דומים אמר באומץ היועץ המישפטי שעד לאחרונה סייע בנאמנות כנועה לנאשם בפלילים.

אם התושבות והתושבים לא יקבלו סיוע משפטי מקומי לאחר מאבקים אזרחיים משמעותיים ונחושים, הרי שהתקווה היחידה להושעת חזון המדינה היא שאולי בליבם פנימה ידידינו האמריקאים הם בעצם ציונים דמוקרטיים.

אמריקה בהחלט יכולה להביע התנגדות פומבית לגזענות, לאלימות ולעבריינות. זו לא ממש התערבות בוטה שנעשית בגסות, שכן המדובר בהבעת דיעה ועמדה, ולזה יש לה זכות מלאה. חוץ מזה, גם אין חובה לעזור למי בוגד בהסכמים ונושך את היד שמעבירה לו מזומנים.

בקיצור, השגריר האמריקאי צודק בדבריו. הדמוקרטים הישראלים מאוד ישמחו לקבל גב רחב מחברים.

קישור למאמר בהארץ. קישור למאמר בשם- הדמוקרטיה תגן על עצמה. קישור למאמר בשם- היועץ מצא אומץ. קישור למאמר בשם- פושעים רוצים לתת חסינות לעבריינות? קישור למאמר בשם- החזון הלאומי הפך לכשל מוסרי?

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן