כל האופציות ועוד כמה אפשרויות

כל האופציות ועוד כמה אפשרויות

פוליטיקה היא כנראה משחק יצירתי, תחרותי ומשעשע. מצד שני, מידי פעם רואים דברים קצת משונים, ולא תמיד מבינים את האירועים או הנאומים. מי יודע? יתכן שזה קורה בגלל שהתכנים לעיתים קצת מבלבלים.

ציטוט:

ארה”ב: “אם איראן לא תשוב להסכם הגרעין – כל האופציות פתוחות”

ציטוט:

גורם מדיני בכיר במשלחת שר החוץ בוושינגטון: דנו באפשרויות שלא היו עד כה על השולחן בסוגיית אירן.

ציטוט:

בכירי ממשל ביידן מיואשים ומחריפים את הטון נגד איראן

האווירה הכללית שעלתה מן הצד האמריקני במהלך שיחותיו של לפיד בוושינגטון הייתה של ייאוש מההתנהלות של איראן והבנה שגובר הסיכוי שהיא לא תחזור להסכם הגרעין. בכיר ישראלי: “התקיימו שיחות על מה קורה אם אין הסכם גרעין ואכן נדונו אופציות שלא היו עד כה על השולחן.

עד כאן ציטוט, שכנראה נאמר ברצינות אבל גורם קצת השתאות. אם כל האופציות כבר היו פתוחות איך יתכן שעכשיו דנו באפשרויות נוספות?

ללא קשר לבילבול הקל, עיקר המסר הוא כנראה שיש על השולחן כל מיני אפשרויות לטיפול בסכנות קיומיות, וזה חבל.

הנה עוד ציטוט, ואולי כדאי שהפרסים הלוחמניים יקחו אותו ברצינות, שכן כמעט נגמרה לנו הסבלנות:

ראש הממשלה לאחרונה אמר בנאום רגוע באו”ם שמילים לא מחסלות איומים. חוץ מזה, בכתובים שלנו כתוב שרצוי להשכים קום ולנטרל סיכונים מוחשיים, כנראה בשל קדושת החיים.

האם האיראנים מבינים שלא נסכים שהם יסכנו את קיומם של היהודים, ושאנו רציניים? חס וחלילה, הם באמת רוצים לדעת מה קורה כשמעצבנים את הישראלים?

ברצון הרב חסדו השוכן במרומים אולי מנהיגי איראן לא יהיו אובדניים או יותר מידי הרפתקניים. למעשה, זה קצת מסוכן לשחק בגפרורים. אם הם מאוד משתוקקים לפגוש את הבורא שבמרומים, מה הבעייה פשוט להמתין בסבלנות כמה שנים?

עד כאן סך כל הציטוטים, והשאר כנראה יסופר בדיברי הימים.

קישור למאמר ב-N12. קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בישראל היום. קישור מאמר בשם- ביקור מדיני ודיון רציני. קישור מאמר בשם- זה נימוסי להתריע לפני צעד סופני. קישור למאמר בשם- לפעמים אמצעים נוראים נעשים כשרים. קישור למאמר בשם- מותר לקום על הקמים.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

9 thoughts on “כל האופציות ועוד כמה אפשרויות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן