לבינתיים איראן עדיין כאן

לבינתיים איראן עדיין כאן

בעזרת השכינה הרחומה שהכל ברצונה, באיראן יבינו שהסבלנות הלאומית שלנו לשואה נגמרה.

ציטוט:

משלחת של האיחוד האירופי ביקרה בסוף השבוע בטהראן, אך לא הגיעה להסכמות עם משטרו של הנשיא ראיסי. שיחות הגרעין, שנועדו להשיב את איראן וארה”ב להסכם מ-2015, הוקפאו ביוני. מקור דיפלומטי: הדרישה למפגש מקדים היא הסחת דעת ומריחת זמן.

ציטוט:

בכירי ממשל ביידן מיואשים ומחריפים את הטון נגד איראן

האווירה הכללית שעלתה מן הצד האמריקני במהלך שיחותיו של לפיד בוושינגטון הייתה של ייאוש מההתנהלות של איראן והבנה שגובר הסיכוי שהיא לא תחזור להסכם הגרעין. בכיר ישראלי: “התקיימו שיחות על מה קורה אם אין הסכם גרעין ואכן נדונו אופציות שלא היו עד כה על השולחן”

ציטוט:

סבתותי אומנם יצאו ממוספרות מאושוויץ לעבודות כפייה ולא סיימו במשרפות, אבל בסוף המלחמה האסירות הועברו בחופזה לברגן- בלזן, ושם הן קבורות.

לא לגמרי ברור מדוע אמא שרדה, יחידה מכל משפחתה, או למה אבי היתום והשכול במקרה פגש אותה, נזכר בה משהותם יחד בזמן התקופה הכי איומה בהיסטוריה של האנושות כולה, מדוע האהבה ביניהם פרחה ואיך מאפר צמחה משפחה חדשה.

המאמינים כנראה יספרו שזה היה רצון השכינה, אבל מצד שני, יתכן שבעולמה לא רק יש תוכנית סדורה, הוגנת או ברורה אלא גם מיקריות משונה, שגיאה או תקלה. אם הכל ברצון הבריאה למה היא גזלה מימני משפחה שלמה? קבלה היא חוכמה יהודית נבונה, שהרי אין תשובה לשאלה- למה.

מה שבאמת חשוב מהסיפור זה להבין ששנאה מובילה לתוצאה נוראה, ושעיקר המסר בתורה מתחיל במילים- ואהבת. לפיכך, רדיפת שלום היא לא רק מצווה תרבותית ונחמדה אלא גם דרך טובה להבטיח את שלומה של האומה.

את רוב הבעיות ניתן לפתור בעזרת קצת רצון טוב, הידברות סובלנית והבנה שעדיף למנוע מדון, יגון, שכול או מכאוב. מלחמה עושים רק כשיש איום מוחשי וכבר אין עוד ברירה.

עד כאן ציטוט שלמרבה הצער לא נכתב בפרסית צחה, אבל אולי ניתן לקבל תרגום ברשת מאיזה תוכנה זמינה.

אימו של שר הביטחון כמו גם אימי שלי שרדו מחנה נורא ואיום, והגיעו מצולקות לבנות משפחה חדשה בציון. סביר שבני מבין היטב שזו חובה קדושה להגן על האומה, ושאפילו יש לנו רשות לעשות כך על פי התורה. מה לעשות? לפעמים אין ברירה.

קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בשם- מריחת זמן וענני עשן לבן. קישור למאמר בהארץ. קישור למאמר בשם- כל האופציות ועוד כמה אפשרויות. קישור למאמר בשם- ביקור מדיני ודיון רציני. קישור למאמר בשם- זה נימוסי להתריע לפני צעד סופני. קישור למאמר בשם- לפעמים אמצעים נוראים נעשים כשרים. קישור למאמר בשם- מותר לקום על הקמים.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

6 thoughts on “לבינתיים איראן עדיין כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן