מחדדים ומדייקים בהגדרת החוטאים

מחדדים ומדייקים בהגדרת החוטאים

יפה שהקצין הישר והמוסרי לוקח אחריות בציבורי ולא סתם מנסה להתחמק, לתרץ, לכזב או להאשים אחרים במה שלא הובן, כנראה בטעות או סתם באופן זדוני.

זה באמת לא נאה לכנות טרוריסטים תוקפניים, פרועים, גזעניים ואלימים- “תתי אדם”, שכן הם ברואים, יצירים ובצלמים. טוב מאוד שבא הסבר שיבהיר את הדברים המעורפלים.

האלוף הנבון חזר בו מהאמירה הקשה שעוררה סערה קלה בגלל העידנה ד’ריתחה, ושינה את ההגדרה אבל לא את הכוונה.

סך הכל, הדברים שהושמעו לפרהסיה משקפים מציאות מוכרת, קשה, מסוכנת ודליקה שאסור להתעלם מימנה. הדברים מדוייקים ומתועדים, אפילו שפוליטיקאים מימין חשים חשופים, נבוכים או קצת נעלבים כשאומרים להם את האמת בפנים.

ציטוט:

יאיר גולן בריאיון: “חוזר בי מהאמירה, מתנחלי חומש הם פורעים שפלים”

אחרי שכינה את אנשי חומש “תתי-אדם”, סגן השר הגיב על הסערה: “אמירה לא מוצלחת שנאמרה בסערת רגשות ומתוך כעס” • “צר לי על האמירות של רה”מ או של שקד ואני מקיים יחסי עבודה מצוינים עם כולם”, הוסיף על הגיונים שקיבל • “האמת מרה – יש הכפלה באלימות המתנחלים ביו”ש”

עד כאן ציטוט.

בעברית קלה, הקצין הישר והאמיץ מסכים שכולנו אנשים, בצלמים ויצירים שווים, אפילו העבריינים, הפושעים הסדרתיים ואלה שמזיקים לאחרים בזדון כאילו אין להם אלוהים.

בעזרת השם, ההסברים והנתונים ירגיעו את המתלהמות והמתלהמים, אלה שטיפחו, זיבלו ותמכו בפוגרומאים שמתחזים לכשרים בעודם פוגעים ומבצעים חטאים.

אולי במקום לכעוס על מי שאומר ביושר דברים מביכים ולא נעימים צריך לטפל בעשבים השוטים, בפוגרומאים הגזעניים ובעבריינים המסוכנים.

מה יעזור להשמיע טענות נעלבות וכעוסות נגד אנשים הגונים, נאמנים ואחראיים שמזהים כשלים חמורים שהוזנחו שנים? זה ירגיע את הפורעים, או יזכיר להם את החובה לציית למצווה בכתובים ולהימנע מגרימת נזקים לשכנים?

למה פוליטיקאים בעצם מביעים תמיכה בפורעים שפלים ברבים? זו הדוגמא שהימניים, הקיצונים והלאומניים רוצים לתת לילדות ולילדים? מדוע הזעם הקדוש לא מופנה כלפי העבריינים שחוטאים לחוקים ולמצווה בכתובים?

קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בשם- לעבריינים יש רגשות עדינים. קישור למאמר בשם- עיקרה ודרכה של תורה. קישור למאמר בשם- עומר יודע מה הוא אומר. קישור למאמר בשם- המתחזים ליהודים מכפישים ומזיקים.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

2 thoughts on “מחדדים ומדייקים בהגדרת החוטאים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן