ענני מלחמה ופוזה מפחידה

ענני מלחמה ופוזה מפחידה

בזמן האחרון המצב בציון ממש מעורר ששון. כנראה שזה קרה בגלל הדחת הכנופיה ששררה וחטאה להנאתה בזמן ישיבתה בשילטון. לעומת זאת, בעולם המצב הפך קצת רגיש, מתוח, דליק ונפיץ, ובעבור האוכלוסיה חסרת הישע, המתוחה והרגישה זה די מלחיץ.

לא מספיק שנפלו עלינו וירוסים מפחידים ששיבשו לנו את החיים, עכשיו צריך להתמודד עם זדים תוקפניים, מאיימים ושאפתניים? נו, טוב. יודעי דבר מספרים שהכל ברצונו של השוכן במרומים, גם האתגרים והתסכולים, וחשוב לקבל באהבה את הדברים.

ציטוט:

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר הערב (שישי) כי הוא אסיר תודה לנשיא ארצות הברית ג’ו ביידן על הסיוע הדיפלומטי והצבאי “חסר התקדים” של וושינגטון. בנוסף, שר החוץ של אוקראינה דמיטרו קולבה אמר כי שוחח עם מקבילו האמריקני אנתוני בלינקן.

ציטוט:

רוסיה: “אם דרישותינו לא ייענו – יהיו השלכות חמורות”. נאט”ו: “לא נסכים”
רוחות מלחמה גם אחרי פגישת בלינקן-לברוב: מזכיר המדינה נפגש עם מקבילו הרוסי בז’נבה, אך השניים לא הגיעו לפריצת דרך בסוגיית אוקראינה. רוסיה דורשת מנאט”ו להסיג כוחות ממזרח אירופה, ב-CNN מדווחים: “פלישה – טריגר להעברת עוד כוחות לאזור”. נשיא אוקראינה הודה לביידן על התמיכה – יממה אחרי שתקף אותו בחריפות.

עד כאן ציטוט שאולי מעורר קצת עצבנות או עצבות.

לקח הרבה זמן ומאמץ להשיב את ציון לחזון הנכון, לחשוף את הביזיון, הכישלון והקלון. אחרי כל העבודה הרבה שהושקעה האומה שכבר מספיק סבלה סוף סוף החלה לשוב לנתיבה. אנו מדברים עם השכנים בסביבה, מנקים את האורווה שסרחה, מנסים לשקם את המדינה ולהתקדם הלאה להגשמת חזונה בגבורה, והנה צצה לה סכנה חדשה.

אז מה? לרוסים בגבול אוקראינה, לסינים שמאיימים על טיוואן ולקיצונים בטהרן יש רצון לבדוק אם המערב מוכן ומזומן לעמוד איתן? רוסיה, סין ואיראן חושבות שלעצבן מעצמות גרעיניות יעשה טוב לכלכלה של המדינות התוקפניות? נו, טוב. בסוף במילא כולנו נמות, כך שהזדים מוזמנים לנסות ולראות מה יהיו התוצאות לשגיאות הסופניות. במלחמות גרעיניות אין מנצחים, ולכן לא בטוח שכדאי לבדוק את נכונות הדברים.

אם חלילה תגיע המלחמה האחרונה היא כנראה תתחיל לאט, בכינוס כוחות, בהשהיות, בהצהרות מדאיגות, בחבלות אינטרנטיות ובכל מיני פעילויות חשודות. במידה ולא יבואו פתרונות, בזכות פלאי המדע ומיטב הטכנולוגיה מאבק גלוי ומלא בין הכוחות יסתיים בתוך כמה יממות מרהיבות וחשוכות.

בשוך הקרבות סביר שבאפריקה יוותרו כמה חיות, שכן יש שם מרחבים עצומים בלי מטרות. מצד שני, עננים רעילים יביאו עם הרוח זיהומים לכל מקורות המיים העולמיים, ויתכן שאחרי זמן ישארו ביבשה רק מקקים זריזים שחיים במחילות עמוקות וטחובות.

במילים אחרות, אם חלילה תהייה מלחמה כוללת, כבר לא יהיו לנו דאגות, זיכרונות או חרדות קיומיות. מסיבה זאת, לא בטוח שאפילו רודנים חמדניים, תוקפניים, כוחניים ואלימים באמת רוצים לחוות תוצאות סופניות אלא רק עושים פוזות מפחידות, שהרי בדרך כלל כולם רוצים לחיות.

אם זה במקרה המשפט האחרון אינו נכון, אפשר כבר עכשיו לומר תודה ולהתראות בגן העדן עם הנחשים והפירות, אפילו שבמציאות זה בעצם תלוי בנכונותן של אמונות עתיקות שאין בצידן הוכחות מדעיות מבוססות.

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בוואלה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

5 thoughts on “ענני מלחמה ופוזה מפחידה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן