אהבה, שנאה והנדסת תודעה

אהבה, שנאה והנדסת תודעה

רוב הציבור לא מבין כמה סכנה יש בהנדסת תודעה. סך הכל, כשקונים משקאות יותר מידי ממותקים אחרי שכל הזמן שומעים שירים עליזים שממליצים עליהם כפיתרון לכל הבעיות בחיים הנזקים שנגרמים הם רק כלכליים ובריאותיים.

כידוע למי שיודעת ויודע, במשך תקופה מאוד ארוכה סבלנו מרדיפה, גזענות ושנאה, כנראה יותר מכל אומה. בעוונותינו, הבאנו לעולם את התורה, זו שרדיפת שלום ומתן כבוד לבריאה הוא עיקרה, ולמדנו בדרך הקשה מה קורה כשאין שמירה על מצוותה והמלצתה.

מידי פעם באה סערה או סופה, אבל עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה. מי יודע? אולי האסון הלאומי הנורא האחרון שקרה לנו בעצם ישמש כתמרור אזהרה לאנושות כולה לתקופה ארוכה? יודעי דבר מספרים למאמינים שהכל ברצונה של השכינה ושהכל לטובה.

במהלך טקס אזכרה האלוף גולן פעם אמר בדאגה רבה שהוא מזהה במדינה תהליכים מסוכנים. בתמורה לאומץ הלב וליושר הקצין חטף גינויים, בעיקר מעבריינים שאולי חשו קצת חשופים ומאויימים.

הסרט הישן שבקישור למטה עשוי קצת להפחיד את הצופות הצופים, אבל הוא מאוד עוזר להבין איך הנדסת תודעה מובילה לדברים מזעזעים ופסולים. למעשה, הסתה לשנאה יכולה אפילו לגרום לחובשי כיפה לבצע פשע נורא ולרצוח ראש ממשלה.

בגלל שבכל דור ודור קמים עלינו לכלותנו אולי חשוב שנלמד לזהות בזמן את סימני האזהרה שמאיימים על עצמאותנו, דרכנו, תורתנו, שלומנו וקיומנו.

ציטוט:

הנחשול (באנגלית: The Wave) הוא סרט טלוויזיה אמריקני מ-1981 שביים אלכסנדר גראסהוף, על פי תסריט של ג’וני דוקינס. הוא מבוסס על הספר “הגל” (אותו שם במקור) מאת מורטון רו. הסרט מתאר ניסוי אמיתי שערך מורה בבית ספר בפאלו אלטו שבקליפורניה בשנת 1967. באמצעות הניסוי ביקש המורה להוכיח את הקלות הבלתי נסבלת של יצירת חברה מפלה, פשיסטית ואלימה ולהתריע על סכנת הציות העיוור.

עד כאן ציטוט.

קישור לסרט- הנחשול. קישור לויקיפדיה. קישור למאמר- ישראלי, דמוקרטי, יהודי ושוויוני. קישור למאמר בשם- 1984 בגירסה חדשה או כהשראה? קישור למאמר בשם- פושעים סידרתיים מכבדים חוקים? קישור למאמר בשם- הדמוקרטיה טטהר את האורווה. קישור למאמר בשם- חוקה והפרדת הדת מהמדינה. קישור למאמר בשם- עבריינים, ניגוד עיניינים ודיונים.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

One thought on “אהבה, שנאה והנדסת תודעה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן