אולי המליאה תבחר בדמוקרטיה?

אולי המליאה תבחר בדמוקרטיה?

באגדות החוקים והטובים בסוף מנצחים את פושעים והרעים. במציאות צריך קצת להתאמץ עד שהעבריינים מורשעים. השוטרים באמת לפעמים תופסים את הגנבים, אבל בדרך כלל זה קורה רק אחרי שהזדים המזיקים כבר גרמו לנזקים חמורים הרבה פעמים.

למרבה השמחה האמירה שלעיל בעיקרון נכונה גם אם העבריינים המבועתים בורחים, מתחמקים או מנסים לבצע כל מיני תעלולים זדוניים וכוחניים לצרכים אנוכיים, כנראה מתוך חשש מבוהל מהדחה, הרשעה וישיבה משועממת מאחורי סורגים.

כידוע ליודעות וליודעים, פושע סידרתי שמסובך עד צוואר בשלל אישומים פלילים חתם על הסדר ניגוד עניינים. בעברית קלה, הכזבן הנכלולי לכאורה הסכים לא להתערב בהליכים משפטיים שעשויים לסייע לו לחמוק מסוהרים.

במציאות, שקרנים ועבריינים מנוסים אינם אנשים אמינים, ומסיבה זו הם מצפצפים על החוקים ומסתבכים.
לפיכך, מי שהתחייב בחתימת ידו לא לפעול בצורה שתהווה ניגוד עניינים ואז אץ רץ לשנות נהלים ממלכתיים קיימים כדי לוודא שהוא עצמו קובע מי יהיו השופטות והשופטים, בעצם מבצע הפרה של חוזים חתומים.

ליתר ביטחון, הפושע גם מנסה לוודא שהזרוע המבצעת שולטת בזרוע השופטת, אפילו שרשמית או נחשבים דמוקרטיה ולא דיקטטורה. במילים אחרות, הפושע הנאשם מנסה לבטל את הדמוקרטיה, חזונה, חוקיה ודרכה בניסיון לחלץ עצמו הרשעה והענשה, והוא עושה זאת ללא בושה או התחשבות בחתימה שניתנה, מהמקפצה, בהתרסה ולעיני האומה כולה.

פעם העם בחר בעגל זהב במקום להמתין בסבלנות למשה ולשמוע את דבריו, וזו הייתה שגיאה מביכה שאנו זוכרים עד עכשיו. החוק הוא מה שהשכינה נתנה לנו ולכן לא תמיד דעתו של ההמון חשובה. אולי בדמוקרטיה הרוב קובע, אבל שום הצבעה לא יכולה למחוק את חוקי התורה.

אז לאן חותרת הכנופיה שנאשם בפלילים בראשה? מדוע צאר המשפטים נחפז להצביע בעד חוקים דורסניים שיבטלו לנו את האיזונים והבלמים? מה, הוא רוצה למלוך לעולמים?

ציטוט:

“אני יכול להיות ראש ממשלה”: יריב לוין כבר סימן את היעד הסופי.

השאיפות של שר המשפטים יריב לוין לא מסתכמות בהקפאת משפט האלפים. כעת מבין זאת גם נתניהו, שחותר לתמונת ניצחון ולהפסקת אש זמנית.

עד כאן ציטוט.

אולי כדאי להסביר לציבור את מה שעדיין לא ברור. אחרי שהמערכת המשפטית תספר לנו שהפושע הפר התחייבות חתומה תבוא לו ניבצרות, שזה כמו הדחה. כשזה יקרה, צאר המשפטים כנראה מקווה לכנס ממשלת מעבר, וסביר שהכנופיה העבריינית תחסל את הדמוקרטיה, שתהפוך ללשעבר.

הפתרון לבעייה שכרגע מאיימת על חזון המדינה, דרכה, תורתה וקיומה הוא לערוך במליאה הצבעה פשוטה.

יספיק ששישים ואחת חברות וחברי כנסת יסכימו למנוע עוד הליך בחירה מיותר, מפלג ויקר או מעבר לדיקטטורה בראשות כנופיה, ומייד אפשר להשביע לראשות ממשלה איזה מועמד נפלא שהוא כן בעד ציונות, החזון הלאומי שמפורט במגילה, ודמוקרטיה שוויונית שחותרת להסדרה.

למה שניתן את ההנהגה לכנופיה עבריינית, רודנית, קיצונית, סרבנית, מרדנית ומזיקה? אפשר להאמין לה? הרי היא הצהירה להסכמה להידברות ואז נחפזה להעביר חוקים הרסניים בדורסנות ללא השתהות. חלילה תוקם כאן ממשלת מעבר בראשות איזה צאר שאפתן, מנוכר, קיצוני ואכזר, יתכן שהמושג- “בחירות חופשיות” יהפוך למושג ערטילאי מהעבר.

למרבה הצער, ההיסטוריה מלמדת שלפעמים משטרים רודניים, גזעניים ומאוד מסוכנים עולים לשלטון באמצעים דמוקרטיים, והם מייד מבטלים חוקים ומוודאים שליטה מלאה בשופטים צייתניים.

הדבר השתלטני המתואר לעיל אינו ממש דמוקרטי, וגם גורם לסבל איום ונורא להמונים. מסיבה זו, אולי כדאי שנלמד מחורבנות קודמים ונהייה נחושים ומפוקחים, שלא לומר נחרצים אך תקיפים. בעזרת השם, חוקים יעצרו את הפושעים אחרת הימים הבאים, חלילה, לא יהיו שקטים, קלים, רגועים או שלווים.

קישור למאמר בהארץ. קישור למאמר בשם- עבריינים הם פושעים וחוטאים. קישור למאמר בשם- ניסיון השתלטות על מגילת העצמאות. קישור למאמר בשם- החזון הלאומי הפך לכשל מוסרי?

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

3 thoughts on “אולי המליאה תבחר בדמוקרטיה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן