אחים שונים ומאוד דומים

אחים שונים ומאוד דומים

הנה משהו שיתחיל באופן אישי אבל יעבור לכללי ולאנושי, וחלילה גם קצת יגלוש לפילוסופי:

מאוד יתכן שאם אמשיך להעלות צילומים של חתולים בכל מיני צבעים עוד חלילה יגלו שאני מחבב את היצורים הללו מאז היו לי מוצצים, וחבר שעיר שישן לצידי בצאת הכוכבים מעל הסדינים.

חשוב לשים לב שהרב חסדו השוכן במרומים לכאורה יצר מיגוון כביר של צורות חיים בשישה ימים. אפילו לאחים דומים וחמודים שהם כמעט זהים יש צבעים שונים, ועדיין שניים מסתדרים בלי עימותים פוליטיים, דתיים או לאומיים.

אומנם, הכופרים החילונים משוכנעים לאור מחקרים מבוססים שזה לקח לטבע קצת יותר זמן מאשר מתואר בכתובים הקדושים, אבל יודעי דבר מספרים שוויכוחים מפולפלים הם מינהג עתיק שלכאורה מרבה חוכמה אצל היהודים העצבניים.

במילים אחרות, בעולמו הרחב יש המון תופעות מגוונות, ולבני אנוש רובן אינן מובנות. לעומת זאת, כשחושבים על המסקנות המדאיגות והמביכות מבינים שהדבר היחיד בו אנו שולטים זה בעצמנו, בכוונות, במעשים ובמחשבות.

מחמת המיגבלות האנושיות ובהעדר יכולות אלוהיות מה שבעצם חשוב זה לא שנמצא מה שונה ונתלונן אלא שנחפש מה דומה, ונכבד זה את זה. למעשה, כך צריך להיות גם אצלנו ולא רק אצל חיות, ואז אפשר לחיות עם הרבה פחות בעיות.

כמובן, אפשר גם לעשות כאבינו אדם למצוא את מי להאשים במה שאנו חשים בפנים, להמציא סיפורים מפחידים על רוחות ושדים, לפרסם איומים קיומיים ברבים ולספר שהתיקים המבוססים סתם תפורים, אבל לא תמיד התרגילים המרהיבים הללו באמת עוזרים להתגבר על הקשיים או להימנע מעונשים.

ממש כמו חתולים חמודים וזריזים גם אנחנו מאוד דומים אבל שונים. יש בעולם מקום לכולם, אפילו שצריך להיזהר מהכלבים הטורפניים שלא רק נובחים ומידי פעם לצוד את מכרסמים המזיקים כדי לשמור על הגידולים.

המצרים של הפרעונים הקדמונים כל כך שמחו כשהבינו שחתולים נהנים מעכברים עד שמינו אותם לשומרים הרשמיים על כל מאגרי החיטים בממלכה, ואפילו העלו אותם למדרגת אלים.

יתכן שבתורה שכחו לציין שיוסף אולי בנה מחסני תבואה וחיטה גדולים לעתיד שטרם בא, ועשה בחוכמה רבה בזכות חלום פרעוני משונה באיזה לילה, אבל היו אלה החתולים ששמרו על הסחורה.

בעברית קלה, יתכן שברצונה של השכינה או באשמת הטבע שפועל בלי כוונה צאצאי השומרות והשומרים על מאגרי החיטה במיצרים הקדומה הגיעו עם הזמן אלי לגינה.

קישור למאמר בשם- קיצונים לוחמניים וחורבנות לאומיים. קישור למאמר בשם- גזענות ואלימות הן טעות.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן