איום קיומי ומצב משפחתי

איום קיומי ומצב משפחתי

זה כלל לא פשוט או קל לרצות את כל הקהל. הנה למשל, אפילו משה רבינו, זה שהושיענו והוליכנו והביאנו ליום הזה, מאוד סבל. העם רוצה כל מיני דברים שונים בזמנים שונים לצרכים שונים, והדבר הזה קצת מקשה על מנהיגים לשמח את כל המאוכזבות והמתלוננים.

גם בימינו התופעה העגומה כנראה קצת מקשה על ניבחרי ציבור לתפקד בשקט, וזה נכון במיוחד אם המצב בבית הוא קצת עכור, שלא לומר אינו לגמרי בסדר גמור. למעשה, סביר שהחיים במחיצתם של אנשים שמתלוננים, דורשים, מצווים, מבקרים, מתלוננים, מתפרצים, מתפרעים, מסתבכים בפלילים, מאשימים, צורחים ומאיימים אינם מאוד נעימים, שלווים או רגועים.

יש אפשרות שהדמוקרטיה העברית ‘נוהלה על ידי משפחה קצת בעייתית, ורק עכשיו הציבור מגלה לחרדתו שנוצרה בעייה לאומית. כמובן, הנאשם בפלילים יכול להאשים את כלתו, ממש כמו שאדם אבינו עשה כדי לגונן על עצמו כשנתפס בקלקלתו, אבל לא בטוח שהדבר יעזור לו.

מי יודע? אם לא ישאר אף אחד אחר אולי האחריות למשבר תוטל על כתפיו המשכילות והמחונכות של יורש היצר? סך הכל, גם חווה אימנו ניסתה לספר שהנחש לכאורה אשם ושהיא לכאורה לגמרי בסדר.

ציטוט:

ניר חפץ העיד: “יאיר נתניהו ירד על ארבע ואמר לביבי: ‘תמשיך ללקק לכחלון'”

הקלטת ה-BA.MA נשמעה ושרה טענה: “נעשו מניפולציות בעריכה, לא דיברתי בצורה כזאת” 

יועצו לשעבר של בנימין נתניהו בעת שכיהן כראש ממשלה, ניר חפץ, שמשמש גם כעד מדינה נגד יו”ר האופוזיציה בתיק 4000 – עלה להעיד במשפט.

“הייתי מנהל מטה ההסברה של הליכוד בבחירות 2015. מייד אחרי הבחירות, יאיר נתניהו סיפר לעצמו איזה סיפור שהניצחון הזה הוא כל כולו של אביו ושלו. נתניהו תמך בהרבה מקרים בגרסה זו. מהתאריך הזה ועד עזיבתי ב-2018 יש עלייה מטאורית, לינארית, קבועה ומפחידה של השפעתו של יאיר על תהליך קבלת ההחלטות בכל הריבים הפוליטיים, המדיניים ואפילו הביטחוניים במקרים מסוימים. נוצר שיח על רקע זה גם בסביבת בנימין נתניהו, על הצורך למזער את ההשפעות האלו או ניסיונות ההשפעה והיה שיח רחב על ההתנהגות החריגה שלו שהייתה עניין של יום ביומו”.

עוד אמר חפץ: “באחד הימים שכחלון רצה להקים את התאגיד החדש בטלוויזיה, כאשר נתניהו ושרה מעורבים בכך, ישבנו בחדר נתן אשל המוציא והמביא, לידו שלמה פילבר לידו אני ישבתי ולידי יואב הורביץ. ניהלנו שיחה על פשרה בין עמדת נתניהו לכחלון. לפתע יאיר נתניהו נכנס בסערה והחל לדבר ברצף ואי אפשר היה להכניס מילה והוא הטיח בנו שכולנו אשמים בהסכם הזה ואנחנו יועצי אחיתופל”.

סילבי גנסיה, שעבדה במשק הבית בבית רה”מ, סיפרה מעל הדוכן על שרה נתניהו: “באותו יום היא הייתה חמה עלי, הייתה ב”טרנס”. בבוקר עמדה מאחורי ואמרה לי ‘תרוצי’, שאני אראה לה איך אני רצה במסדרון. ‘ככה אני רוצה שתרוצי כל היום’. (היא) השפילה אותי, אמרה לי שאני זבל. שאני לא שווה. כל הזמן הייתה מקללת אותי שאני לא שווה. באותו יום רציתי לצאת להפסקה והיא אמרה לי אם את יוצאת להפסקה – לא תצאי מהבית כל הפסקה תהיה מהזמן שלך. אסור שמה לשתות ולאכול היא לא מרשה לאכול בקומה ולא מרשה שנשב”.

“היא נזרקה על הרצפה התחילה להתגלגל, ידיים למעלה לא ידעתי מה לעשות. נבהלתי אמרתי גברת גברת ארים אותך היא אמרה לי ‘אל תגעי בי יש לך ידיים מגואלות בדם’ היא צועקת ‘הלב שלי הלב שלי תביאו לי רופא’ הייתי חסרת אונים לא ידעתי אם לבכות מה לעשות והיא מתגלגלת וצורחת ש’אני טיפשה ובגללי היא תמות’. הייתי בשוק. בהמשך כאילו לא היום כלום, הלכתי לרופא לד”ר ברקוביץ’ היא נשארה בחוץ. הוא הביא לי כוס מים והתחלתי לבכות. אמרתי לו שהיא מתעללת בי כל הזמן”.

בחודש פברואר דחה בית המשפט את בקשתו של אולמרט להורות לבני משפחת נתניהו להעביר לידיו רשומות רפואיות בתחום בריאות הנפש, לחתום על כתב ויתור על סודיות רפואית ולהיבדק על ידי פסיכיאטר מטעמו לשם חוות דעת במסגרת התביעה. 

ציטוט:

העדויות חושפות: מה חושב יאיר נתניהו על אביו ראש הממשלה?
עדויות חדשות חושפות עד כמה מעורב בנו של רה”מ נתניהו במדיניות הממשלה: התפרצויות לישיבות, שיחות באמצע שיחות קבינט והחלטות שהשתנו בעקבות מחאתו. כך פועל בנו של ראש הממשלה מאחורי הקלעים.

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, לא מסתיר את דעותיו על מערכות שלטון החוק במדינת ישראל. עדויות חדשות שפורסמו אמש (שישי) באולפן שישי חושפות את מידת מעורבותו של נתניהו הבן בהחלטות של אביו, ואף את מה שחושב יאיר על ראש הממשלה. “הוא איש חלש שעושה שטויות”

עד כאן ציטוט שכנראה מתאר את המציאות, אפילו שהוא אולי מעורר קצת השתוממות.

בעברית קלה, יתכן שהנאשם בשלל כיתבי אשמה הוא בעצם קורבן אומלל, מפוחד וחסר ישע לקנונייה שנרקמה במשפחה. מצד שני, רשמית הוא לכאורה היה בשליטה, אז יש בעייה. איך זה שרק עכשיו שמים לב אליה?

קישור למאמר בישראל היום. קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בשם- יש בעייה אישית בזירה ציבורית? קישור למאמר בשם- הפרעה ובושה קלה בערכאה. קישור למאמר בשם- .שריפת המדינה זו מזימה שפויה?

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן