שריפת המדינה זו מזימה שפויה?

שריפת המדינה זו מזימה שפויה?

יש מי שנהנה לשחק באש, לרתוח, להבעיר ולהתרגש. לעומת זאת, רוב הציבור לא סובל מהפרעות כאלה, אבל בהחלט שם לב כשהתבשיל מבעבע ועולה על גדותיו, נשרף או גולש.

יתכן שהאופוזיציה הזעופה, זו הכנופייה שנאשם פלילי מודח מושל בה ביד קשה ובזרוע לקויה, קצת התבלבלה. כידוע למי שיודעת ויודע, תפקידה הממלכתי הוא לא לחבל, להפריע ולגרום נזק לאומה בכוונה, בלי כאבי בטן בגלל הפגיעה הקשה במתנחלות, במתנחלים או בצבא, אלא להוות חלופה ראויה להנהלה.

הצהרת כוונה לכלוא חצי מדינה, לרמוס את מוסדות החוק של הדמוקרטיה, לספח מיליוני מוסלמים לאחריותה כדי לשמור על אופייה וזהותה, והרצון להוציא את החוק הישראלי וסמכות המשטרה הישראלית מהגדה, שמייד תהפוך למדינת אוייב זרה, לא ממש מייצגת גישה אחראית, שקולה או כזו שתסייע למדינה. למעשה, הדבר מאוד מזיק לה.

אם לא יוחל החוק הישראלי בשטחים כמו שנעשה הרבה מאוד שנים הרי שישראליות וישראלים שמתגוררות ומתגוררים שם מייד יחשבו לתיירות ותיירים שאינם באמת שייכות ושייכים למדינת היהודים, והדבר בעיקר יפגע בלאומניות ובלאומנים.

בקיצור, האופוזיציה בעצם פוגעת לעצמה בתומכות ובתומכים, ולפני זה גם הייתה מוכנה לעשות דבר דומה לחיילות ולחיילים, והדברים הללו שגויים, לא ראויים, פסולים, קצת הזויים ומזיקים.

למעשה ולמרבה הצער, מה שאנו רואים בתקופה האחרונה זו בגידה בשבועת הנאמנות שניתנה, וגם בחזון המדינה שמופיע במגילה. הדבר נעשה בכוונה, בהכוונה מלמעלה, בכל רמה ומהמקפצה.

מי הנאשם הפלילי שמוכן לפגוע במדינה ולהזיק לדמוקרטיה רק כדי לברוח מהרשעה? למה להוסיף חטא על פשע? התצלח המזימה הלקוייה לשרוף את המדינה כדי להביע תסכול, חוסר שליטה, היעדר מחשבה וחימה שפוכה?

בעברית קלה, מי שמביע רצון וכוונה לשרוף את המדינה ואז גם פועל ליישם את המזימה לא ממש מפגין שפיות רגועה או אחריות שקולה אלא מייצר בעייה חמורה.

מי יודע? אולי מכת”זית יכולה להתמודד עם הבעייה, שכן נראה שיש צורך לכבות את הלהבה ששורפת הכל, אולי גם את צלילות דעתה ומחשבתה הרגועה של המציתה בכוונה ברוב זעמה חסר השליטה.

אולי כדאי לסגור מציתים מסוכנים בתאים קטנים למען ביטחון התושבות והתושבים? סך הכל, הנזקים הנפיצים והניסיונות הזדוניים להזיק ליהודים לא פוסקים, שלא לומר מחמירים.

ציטוט:

סער משנה כיוון: “הגישה של האופוזיציה – שתישרף המדינה. לא אחזור לליכוד”
לאחר האולטימטום שהציב לקואליציה בנוגע לחוק יו”ש, והביקורת של בנט שאמר כי “מי שיתנהל באופן חסר אחריות, הציבור יבוא עמו חשבון”, יו”ר תקווה חדשה תקף דווקא את הליכוד בשיחה עם פעילי מפלגתו: “התנהלות נתניהו צינית, נכונות האופוזיציה לשחק באש היא חמורה. אני לא מתכוון לשוב לליכוד”

הנה ציטוט שאולי מראה שקיימת סבירות שבמשפחה שהודחה ממלכות יש הפרעה קלה או חלילה ליקות:

שרה נתניהו: “נעבור לחוץ לארץ. שהמדינה הזאת תישרף”

אשת ראש הממשלה לשעבר בשיחה מוקלטת עם פעיל ליכוד: “ביבי הוא מנהיג שגדול על כל המדינה הזאת”; על חברי הליכוד שתומכים בשרון: “אנשים קטנים וטיפשים”

עד כאן ציטוט, אבל עוד לא ברור רשמית אם כוונת המשפחה שהודחה לשרוף את המדינה מעידה על בעייתיות, ליקות או סתם עצבנות.

למעשה, ראש הממשלא שהורשע מנסה להביא את המשפחה, שרובה כבר נעלב בערכאה ורק ראשה טרם נסגר במתקן כליאה, להציג מסמכים רפואיים שיעידו שהתנהלותה לכאורה מאוזנת, שיגרתית ותקינה. משום מה, הדרישה הפשוטה מעוררת חרדה נוראה, חלחלה והתנגדות עזה.

מעניין למה אין מוכנות להוכיח שהכל כשורה. ללא קשר, אין צורך להסכים עם המזימה לשרוף את המדינה כדי להציב נאשם פלילי בראשה. למעשה, כנראה שניתן לפתור את הבעייה תרופתית או חוקית בצורה די יעילה.

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בוואלה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

5 thoughts on “שריפת המדינה זו מזימה שפויה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן