איומים מעידים על פחדים

איומים מעידים על פחדים

איומים בדרך כלל מושמעים במטרה למנוע נזקים, אבל יש שתי סיבות עיקריות לדברים המטרידים.

אנשים אחראים, שקולים ונבונים לפעמים מזהירים יריבים מפני ביצוע מישגים שיובילו לעונשים כבדים, וזאת במטרה למנוע נזקים או חלילה אובדן חיים.

לעומת זאת, כאשר פושעים, עבריינים וחוטאים חשים קצת מאויימים הם נוטים לעשות שרירים, להבטיח נזקים ולהפריח בלוני עשן נירגזים במטרה להרתיע אוייבים, אמיתיים או דימיוניים.

ציטוט:

פוטין: שליחת כוחות נאט”ו לאוקראינה עלולה להוביל למלחמה גרעינית.

בנאומו השנתי לפרלמנט, נשיא רוסיה הזהיר מהאפשרות של חיילים מערבים על אדמת אוקראינה. הוא הוסיף כי מוסקבה לא תאפשר התערבות ב”עניינה הפנימיים”, לקראת הבחירות בחודש הבא ואחרי מותו של נבלני.

עד כאן ציטוט.

מטבע הדברים, זה לא ממש חשוב מה גורם להשמעת איומים מפחידים, שכן מה שבאמת חשוב זה איך מונעים עימותים ונזקים מכל הצדדים המעורבים.

יתכן שהצאר הרצחני של הרוסים חושש שהמערב ישלח חיילים מצויידים באמצעים יעילים כדי להביס כלים צבאיים מיושנים שמפעילים אסירים, פושעים ושכירי חרב נפאלים. אולי בגלל זה הוא מפריח איומים?

במציאות שאינה תוצאה של פחדים קיומיים או תסכולים גדולים, למערב כלל אין צורך לסכן חיילים בעבור האוקראינים המותקפים. יספיק שיגיעו אליהם עוד אמצעים שכבר נשלחים ועובדים.

אם חלילה יהייה צורך להגיב לאסונות מזעזעים אפשר לפעול בנחישות ותקיפות חסרת פשרה בלי להטריח מאות אלפי לוחמים, שהרי יש אמצעים מפחידים, מדוייקים ומאוד יעילים שמגיעים הרבה יותר מהר ליעדים.

בקיצור, הצאר של הרוסים כנראה החליט להראות לעולם שהוא סובל מפחדים, ולאחר מעלליו הרצחניים עד כה אפשר בהחלט להבין שיש הצדקה לחששו מעונשים. נראה שכדי להסביר שהוא חש עצבני ומאויים הרודן הפריח איומים לעולם.

מלחמה גרעינית תשמיד את התרבות האנושית, ולכן לדיבורים של הרודן הרצחן בעצם יש כוונה פוליטית שאינה לגמרי מעשית, ריווחית או הגיונית.

סך הכל, אם הצאר היה רוצה לאדות את אוקראינה ולהסתכן באובדנה העגום של אמא רוסיה כתוצאה מהטעות הנוראה כבר היו לו שנתיים שלמות לבצע את המזימה. משום מה, עד עתה זה לא קרה, ולכן יש סבירות שהדיבורים האחרונים בעיקר נועדו להראות שהוא סובל מתסכול, חשש וחרדה.

למרבה השמחה, אפשר בקלות לתקן את הבעייה והצאר מייד ישן יותר בשלווה: ניתן להפסיק את המלחמה שפרצה ביוזמתו וללא סיבה, והכל יהייה כשורה. חלילה, תמשך הלוחמה, מצבה של רוסיה ילך ויורע. חוץ מזה, למערב יש די ציוד ותקציב שמאפשר התמודדות עם הבעייה.

טוב שהמנהיגים הדמוקרטים לא מפריחים איומים סופניים בפני מיקרופונים. כנראה שזה המצב כאשר יש לך מקלות ארוכים, ונציגי מדינות העולם החופשי לא ממש מגיבים או מתלהמים. מצד שני, כדאי לזכור שלא רק לרוסיה יש יכולת מפחידה, אבל לא כדאי לדבר עליה כדי לא להעלות את רמת החרדה.

הערה אחרונה: את התמונה המזוייפת שלחה למערכת כתבתנו בינה, שהיא מכונה נטולת תובנה. במציאות, נראה שהצאר השאפתן של רוסיה מעדיף לרכב על גב האומה בעזרת הטלת אימה ולא על חיה שעירה מאפריקה.

קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בשם- גן עדן או תקופת האבן? קישור למאמר בשם- רודנים חצופים דורשים גבולות ברורים.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן