בגידה בחזון המדינה?

בגידה בחזון המדינה?

מגילת העצמאות נכתבה במטרה לשמש חוקה לדמוקרטיה שאך נולדה. הכוונה הייתה למנוע מצב בו מגיעה כנופיה ומשנה את דרכה, חוקיה ותורתה של המדינה. למרבה הצער, מייד לאחר הלידה פרצה מלחמה ומאז היינו מאוד עסוקים, כך שמעולם לא הייתה הצבעה.

ציטוט:

מדינת ישראל תהא פתוחה לעליה יהודית ולקיבוץ גלויות; תשקוד על פיתוח הארץ לטובת כל תושביה; תהא מושתתה על יסודות החירות, הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל; תקיים שויון זכויו​ת חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין; תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות; תשמור על המקומות הקדושים של כל הדתות; ותהיה נאמנה לעקרונותיה של מגילת האומות המאוחדות.

אנו קוראים לאומות המאוחדות לתת יד לעם היהודי בבנין מדינתו ולקבל את מדינת ישראל לתוך משפחת העמים. אנו קוראים – גם בתוך התקפת-הדמים הנערכת עלינו זה חדשים – לבני העם הערבי תושבי מדינת ישראל לשמור על שלום וליטול חלקם בבנין המדינה על יסוד אזרחות מלאה ושווה ועל יסוד נציגות מתאימה בכל מוסדותיה, הזמניים והקבועים.

אנו מושיטים יד שלום ושכנות טובה לכל המדינות השכנות ועמיהן, וקוראים להם לשיתוף פעולה ועזרה הדדית עם העם העברי העצמאי בארצו. מדינת ישראל מוכנה לתרום חלקה במאמץ משותף לקידמת המזרח התיכון כולו.

עד כאן ציטוט.

למרבה הצער, לכנופיה העבריינית יש גישה קצת שונה מזו המתוארת במגילה ההיסטורית ובתורה העברית. הכללים של הפושעים די פשוטים- אל תסור מרע, אל תעשה טוב, תחמוד, תשקר ותגנוב, תיתן לקשישים לרעוב, אל תבקש שלום אלא תלבה שנאה, אפילו שהיא תוביל ליגון ומכאוב.

בעברית קלה, הכנופיה מקדמת חזון מסוכן ושגוי שלגמרי סותר את הכתוב במפורש במגילה, וזה קצת בעיה שמאיימת על הדמוקרטיה, ביטחונה, שלומה וקיומה. במילים אחרות, לכאורה יש כרגע ניסיון לרמוס את מוסדות המדינה ולהקים ממלכה, כנראה במטרה להושיע פושע סידרתי מהרשעה וישיבה בתא.

בית המשפט הגבוה ירשה לכנופיה עבריינית לדרוס ולרמוס את החוק במדינה? לצפצף על חזונה ודרכה? הפרהסיה תהייה שקטה ורגועה כשתבין שסחטנים משתמטים יחיו על חשבונה וגם ירדו בה בעזרת קרדום קדושה?

קישור למגילת העצמאות. קישור למאמר בשם- נשים, חוקים ופושעים. קישור למאמר בשם- הנאשם הפלילי מהווה סיכון ממשי. קישור למאמר בשם- .מגילת ההתגברות. קישור למאמר בשם- חיות, אחריות, עבריינות ושחיתות. קישור למאמר בשם- פושעים סידרתיים דורסים חוקים? 

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

One thought on “בגידה בחזון המדינה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן