בדיפלומטית צחה זה נשמע רגוע

בדיפלומטית צחה זה נשמע רגוע

דיפלומטיה היא משחק נחמד ומשעשע שבו המשתתפים מנסים להשמיע בציבורי דברים מנומסים בעוד שמאחוריהם מסתתרים רגשות לגמרי שונים. בגלל התופעה הזו, לא פעם צריך לתת הסברים לפרהסיה המשתאה אחרת לא כולם ממש מבינים את המסרים החשובים.

ציטוט:

שגריר ארה”ב: לא מאמין שנתניהו יקדם חקיקה חד צדדית – התגובה הציבורית תהיה דרמטית.

השגריר ניידס אמר כי הוא “לא מאמין שנתניהו רוצה את זה”. לדבריו, ראש הממשלה רוצה להתמקד באיראן ובנורמליזציה עם סעודיה. ניידס הוסיף כי הוא מקווה שהקואליציה והאופוזיציה יגיעו “לסיכום סביר”, כיוון שהברית בין ארה”ב לישראל מבוססת על ערכים דמוקרטיים.

עד כאן ציטוט שאולי מביע תיקוות וגם נשמע מלא אופטימיות ועליצות, אבל זו טעות.

במציאות, ארצות הברית בעצם אומרת שהיא תשמח להמשיך להיות חברה טובה של דמוקרטיה, ומקווה שבישראל הצדדים יגיעו להסכמים סבירים.

למרבה הצער, אפשר גם להבין שמהלכים כוחניים וחד צדדיים, כאלה שיפגעו בעצמאות מוסדות דמוקרטיים, יגרמו לאמריקאים להודיע שהם לא תומכים במישטרים רודניים ועברייניים. בוסף, מספרים לנו שניסיון לשנות את פניה של ציון מאוד יעצבן את ההמון, וזה כנראה נכון ומתכון לאסון.

בעיברית קלה, במידה והכנופייה תמשיך במזימתה להפוך דמוקרטיה לממלכה שמנוהלת על ידי כנופיית פשע אמריקה כבר לא תהייה חברה טובה.

אומנם, זו מחשבה די מפחידה ומבהילה, אבל כנראה שבגלל זה היא נאמרה בדיפלומטית צחה ובצורה עדינה.

המשפחה עם שלל הסיבוכים בערכאה גורמת נזקים חמורים, קשים ומסוכנים למדינה. אולי הגיע הזמן לחשוב על הנהגה יותר ראוייה?

יתכן שהצבעת אי אימון קונסטרוקטיבי במליאה עדיפה ממהומה אזרחית נחושה שלא תחדל עד להצלחה. האומה העתיקה כבר מספיק סבלה, ודי נמאס לה ממעללי הכנופייה. למה להחמיר מצב רע?

קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בשם- פושעים מתעלמים מפורעים אלימים? קישור למאמר בשם- פושע סידרתי רומס את החזון הלאומי. קישור למאמר בשם- בן תם ובן מבעיר.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן