גם שרת המודיעין כשלה לחלוטין

גם שרת המודיעין כשלה לחלוטין

אומנם זה נשמע כמו בדיחה עגומה, אבל ראש כנופייה מנהל את המדינה. הפושע המסוכן מינה עבריין מורשע לפקד על המשטרה, ושרה שאפתנית, צייתנית, נטולת הכשרה וחביבה לפקוח עין צופייה לציון, לכאורה כדי לשמור על ביטחונה מפני סכנה.

למרבה הצער, ההיסטוריה תראה למתעניינים בה שהנאשם בפלילים כשל במשימתו להגן על מדינת היהודים.

לאחראית על המודיעין לכאורה לא היה שום מושג שהצבא שלח כמה וכמה מיכתבי אזהרה לבוס שלה, ששר הביטחון התריע בפני המסובך עד צוואר בערכאה וגם לפרהסיה בפני סכנה, שהרמטכ”ל ניסה להתריע אבל סורב ונדחה, וכל זה מראה שהיא והבוס שלה כשלו בצורה נוראה.

ציטוט עם ציטוט:

תרגום חופשי בגוגל מאיטלקית לעברית:

״יגאל כרמון, יועצו לשעבר של רבין, משיק מחדש באינטרנט ובטלוויזיה מסמכים על סיוע מיליונרים לכאורה לשניים ממערכות הבחירות של ראש הממשלה. המקור: סוכני ריגול אמריקאים לשעבר שגויסו על ידי איחוד האמירויות הערביות.

מידע על זרימות הכסף לכאורה ששמרה קטאר לבנימין נתניהו כבר הסתובב בצורה מעט חשאית. אולם לאחר ה-7 באוקטובר הם מקבלים רלוונטיות אחרת והוספה של פרטים מדויקים יותר ויותר רק מגבירה את הלחץ על ראש ממשלת ישראל. “הסיפור הזה מתחיל להפוך לסערה פוליטית”, אומר יגאל כרמון, לשעבר יועץ המלחמה בטרור של ראשי הממשלה יצחק רבין ויצחק שמיר. “זה עלול להוביל לנפילת נתניהו”.

ציטוט:

במשך שנים נתניהו חיזק את חמאס. עכשיו זה התפוצץ לכולנו בפרצוף.

כדי לפגוע באבו מאזן, במשך השנים חמאס שודרג ממעמד של ארגון טרור לגוף שמנהלים איתו משא ומתן עקיף ● בחסות המדיניות הזו בלון חמאס הלך והתעצם עד שהתפוצץ לכולנו בפרצוף ב”שבת פרל הארבור” ● את מחיר המחדל הזה שילמו בחייהם הישראלים שנרצחו ונחטפו.

עד כאן ציטוט עם ציטוט.

טוב שמבקר המדינה יבדוק אם הצבא התריע שוב ושוב בפני הדרג המדיני כי לא הייתה שם הקשבה, אם כל ראשי מערכת הביטחון ניסו ככל יכולתם לצלצל בפעמוני האזהרה, ואם שרת המודיעין עמדה יומם ולילה על מישמרתה ומנעה אסון נורא.

במבחן התוצאה, יתכן שמי שהוזהר ובחר להתעלם מההתרעה הוא האחראי למחדל המזעזע. יתכן שהמבקר ינסה לספר שראש הכנופייה לא ידע ולא שמע, אבל את התעלול הזה גולדה פעם ניסתה, והציבור שלח אותה לבייתה.

בקיצור, מי שלכאורה לא שמע לאזהרות, לא ידע או פעל לנטרל סכנה כשל במניעת אסון לאומי מזעזע אחראי ישירות לבעייה. יתכן שגם שרת המודיעין תועמד דין, שכן תיפקודה כשומרת מצב המודיעין לא נראה תקין לחלוטין.

מצד שני, יתכן שהמבקר הנחמד ינסה להכשיר את מי שמינה אותו לתפקיד ממלכתי ולהאשים את הדרג הצבאי, אבל זה כנראה רק יעצבן את הציבור הישראלי שכבר מאס בכזבן הנכלולי.

מעריב פעם פירסם לפרהסיה תמונה של האחראים לכשל המזעזע, אבל יש עוד חברים בכנופייה.

קישור למאמר בזמן ישראל. קישור למאמר בשם- הכסף בא מקטאר והסוף הפך מר. קישור למאמר בשם- הצבא אינו אשם שהפושע התעלם. קישור למאמר בשם- כסף במיזוודה זו בעייה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן