האביב הישראלי והחזון הדמוקרטי

האביב הישראלי והחזון הדמוקרטי

טוב לדעת הדמוקרטיה הציונית לא תהפוך לדיקטטורה רודנית, כוחנית וגזענית. גם נחמד שאין אצלנו מהפכה צרפתית למען אחווה ושוויון שכוללת פעילות כירורגית שאינה ממש הכרחית. ההיסטוריה כראה תראה שמלחמת העצמאות השנייה שלנו לא הייתה אלימה אלא תרבותית, ושבזכותה סולקה כנופייה עבריינית ומגילת העצמאות הפכה לחוקה שהגיע זמנה.

כל מה שנותר עכשיו זה רק להחליף את הכנופייה המזיקה והנכלולית בחבורה אחראית.

הצבעת אי אימון קונסטרוקטיבי במליאה תאפשר למדינה לשוב לנתיבה, לדרכה ולחזונה.

למרבה הצער, בית המשפט הגבוה לא נחלץ עד עתה להושיע את האומה אפילו שהפרת הסכם ניגוד עיניינים זו עבירה, אז את העבודה כנראה יעשו הציבור במחאה נחושה והכנסת בהצבעה פשוטה.

כמובן, רק צריך להגיע להסכמה, ושישים ואחד קולות יכולים מייד להרגיע את המהומה ולהקים הנהגה שפוייה וטובה, כזו שאין לה שלל כיתבי אשמה.

ציטוט:

טירופו של המלך ביבי.

הקרב על המהפכה המשטרית כבר הוכרע: אין לחוקים הללו סיכוי להיהפך למציאות. לפחות שש עתירות לבג”ץ כבר מוכנות, ויוגשו דקה אחרי שהחוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים יעבור. הן ילוו בבקשה לצו מניעה נגד כינוס הוועדה. עוד לפני שהקואליציה תספיק למצמץ, העליון יוציא צו מניעה נגד כינוס הוועדה עד להחלטה בעתירות. ראש הממשלה ושר המשפטים יעמדו לפני דילמה חסרת תקדים: האם לכנס את הוועדה בפורום של נציגי הקואליציה בלבד ולבחור שופטים, נגד צו שיפוטי מפורש של העליון. הערכתי: נתניהו לא יעז לחצות את הגבול הזה.

עד כאן ציטוט.

העולם מביט במדינת היהודים, בהמוני הדגלים, במיצגים היצירתיים ובטח קצת מתפלא שאפשר לעצור רודנים עברייניים גם בלי נפגעים אלא רק בעזרת אמצעים דמוקרטיים.

כשישקע האבק ותשכך המהומה, ישראל כנראה תקבל הרבה הוקרה והערכה על יכולתה להושיע את הדמוקרטיה מפני הקמים לכלותה. בסופה של המערכה שקרובה לסופה, נהייה מאוחדים, חזקים, מגובשים ונחושים, וגם תהייה לנו גאווה לאומית רבה בדמוקרטיה, בכוחה וביכולתה להושיע את עצמה.

קרוב היום בו הפושע הסידרתי ישב בתא ואולי יתפנה להרהר בהוראות שקיבל בהכנעה מהמורשעת הלקוייה ומיורש היצר הפרוע. כמובן, הכל ברצונה של השכינה.

קישור למאמר בהארץ– קישור למאמר בשם- תחנונים או גבולות ברורים? קישור למאמר בשם- ניגוד עיניינים וביזוי חוקים. קישור למאמר בשם- יקוב הדין את ההר, כך נאמר. קישור למאמר בשם- הגיע הזמן לטהר את המישכן.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

One thought on “האביב הישראלי והחזון הדמוקרטי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן