האמונה החילונית והמצווה המרכזית

האמונה החילונית והמצווה המרכזית

אני יהודי ציוני וישראלי חילוני לחלוטין. אינני מתחזה למאמין צדיק עם בגדים שחורים, מאכלים כשרים או מנהגים מעניינים שיבדילו אותי משאר האנשים.

מצד שני, אני מאמין בעיקרה של התורה, שכן המסר אנושי ונפלא- אסור להרע. יש לעשות טוב ולבקש הסדרה.

מבחינה פילוסופית, ברור לי שחלק ממה שקורה בעולם סביבי הוא המשך ישיר של מעשי הבריאה והיתר זה בעיקר נזקים שגורמים בני אדם ובנות חווה בהתעלמות מעיקרה.

מצד שלישי, אם משהו קרה הרי שהוא מייד הופך לחלק מהיסטוריה שאותה כנראה כותבת מקריות משונה, השכינה או משהו שעדיין לא חשבנו עליו כהסבר או שם למה שאינו נודע.

בכל מקרה, אם משהו קרה, בין אם טוב או רע, חייבים לקבל זאת ללא טרונייה כאילו אין ברירה, שהרי איננו מסוגלים ללכת אחורה, אבל מותר להפיק לקחים מהחוויה. יותר קל לומר שזה רצון הבריאה ויש לקבל את הגזירה באהבה, אבל זה כנראה עניין של גישה. החילוניות והחילונים יותר סובלות וסובלים, שכן קצת קשה למצוא תשובה לשאלה- למה.

השאלה- למה לעולם לא באמת תקבל תשובה מלאה. פעם נועצתי ברב גוגל ירום הודו שהיום הוא ללא ספק גאון הדור שיודע את כל התשובות למה שבעולמו בתוך שנייה. למרבה הפליאה המחשב הנבון ידע את התשובה למה שהאנושות כולה לא מבינה כבר כמה אלפי שנה.

לפי מנוע החיפוש העולמי למה זו בהמה דרום אמריקאית שיורקת כשמרגיזים אותה, והיא משמשת להובלת מסע על גבה בדרך הררית תלולה, שכן בעבורה זה איזור המיחייה.

היה קצת מפתיע לראות את התשובה על המרקע, שהרי פעם איוב כבר תהה ונאמר לו שאין באמת סיכוי שיבין את ההרצאה. נו, טוב. עכשיו סוף סוף מסתבר שהגורם לכל הסבל האנושי, למחלות, למלחמות, לבעיות, לכשלונות ולצרות הוא חיה מעניינת ושעירה עם צוואר גבוה.

ברוך השם, בעזרת פילאי הטכנולוגיה היום אפשר למצוא תשובה לכל קושיה תוך שנייה בלי להיוועץ בתבונת איזה רב מפורסם בחינם ואז להשאיר תרומה נדיבה בקופסא שיבציאה, ולפעמים התשובה קצת מפתיעה.

יתכן המסקנה היא שקבלה היא באמת חוכמה עתיקה ויש להבין שמה שקרה הוא השורה התחתונה, בין אם מבינים את הסיבה או חשים פליאה.

בעברית קלה, היותו של העבריין הסידרתי המודח מסובך עד צוואר בשלל כיתבי אשמה ומצפה להרשעה זה כנראה רצון הבריאה, סתם תוצאה של מקריות משונה או אולי סופה של קנוניה לתפירת חליפה יפה אפילו שכלום לא היה.

חשוב לקבל את הגורל בשלווה, שכן במילא אין לנו הרבה שליטה. למעשה, בין אם נבכה או נצחק לא ממש ישנה את כללי המשחק.

קישור למאמר בשם- למה? ככה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן