הגלגל הצדק מסתובב וטוחן היטב

הגלגל הצדק מסתובב וטוחן היטב

היו היו פעם זוטר אלמוני שהתחנן באופן די טרחני למתון מרכזי וטרי שיזהר לנפשו מאוד ולא יחבור לעבריין סידרתי מחמת היותו של הנוכל כזבן נכלולי.

כנראה שהיה צורך סקרני לבחון את נכונות ההתרעות באופן אמיץ ועצמוני, והסוף היה קצת עגמומי.

נו, טוב. הרבה דברים כבר זרמו בירקון מאז התחילו להעלות ברשתות ידידותיות התרעות, אזהרות ונבואות קודרות, שלא לומר מודאגות, מבוהלות או חפרניות, להמון בציון.

בשנים הראשונות הציבור המוסת בעיקר העלה בתגובה להבהרות הנואשות שפע עלבונות, נאצות וגם אבחנות קליניות מעניינות לגבי החינוך הקלוקל, ההורים הרעים, הפגמים המולדים, והתמימות של ציונים דמוקרטיים שסבורים בטעות ששלום הוא מצווה מהכתובים שגם מונעת נפגעים.

למרבה המזל, או שאולי ברצון השוכן במרומים המעניש חוטאים, הנאשם הפלילי השכיל לסבך עצמו עד צוואר בחטאים אסורים. במילים אחרות, כבר אין צורך להתריע מפני פושעים מזיקים, שכן העבריין הסידרתי הודח ונמצא בהליכים משפטיים חמורים.

בנוסף, כשיקיצו מהתנומה שתי ועדות חקירה מפוהקות יגלו לאומה שמישהו נתן הרשאה לרמוס יותר מידי מאמינים בסמטה דחוסה תוך התעלמות מהסכנה לצרכי פוליטיקה, ושהפושע גם אישר לספק לאוייבים אפשריים ציוד צבאי שהוא מסוכן למדינה בעבור עמלה אישית דשנה, וזאת בלי שמשרד הביטחון ידע.

בעברית קלה, הפושע חשף עצמו מרצונו, אפילו שההתרעות לגבי טיבעו עלו די בהתמדה, יום ולילה, שנה אחר שנה ובמשך תקופה די ארוכה.

המסקנה כנראה ברורה: אפשר לכתוב אזהרות מודאגות עד להודעה חדשה, אבל החוטא הוא זה שהסביר לאומה שכל מה שנאמר עליו הוא אמת לאמיתה.

כמה טוב שכבר מזמן איננו מדינת הלכה חשוכה, דלת ידע או אלימה אלא דמוקרטיה נאוריה. המשפט- סוף גנב לתלייה בכלל לא צריך להפחיד אף עבריין שיורשע. אצלנו החוטאים מקבלים תא ושלוש פעמים ביום הם זוכים ארוחה. יש להם מיטה, שמיכה, ואפילו הזדמנות לרכוש השכלה לאחר הקימה מוקדם בבוקר לספירה.

חוץ מזה, מי שבגד ונאף בשלוש נשים במשטר הילכתי ודתי בטח היה זוכה למטר אבנים, ואנו כבר לא עושים כאלה דברים לחוטאים רק סוגרים אותם בכלובים נעולים כדי למנוע נזקים נוספים.

באותה צורה, הגנב שפעם ישב במשרד הפנים לא צריך לדאוג מהתגשמות פתגמים ישנים, חוטאים אצלנו כבר לא מתנפנפים על עמודים ברוח הקלה לקול תשואות המרומים, השקופים והמקופחים הזנוחים. למעשה, היום עבריינים גם זוכים להנחה והקלה תמוהה מחברים משפטיים שמסייעים לפשעים אל מול צופות וצופים, ובכך מסתכנים בסיבוכים לא נעימים.

קישור למאמר בשם- עבריינות, נחישות וציונות. קישור למאמר בשם- סופה של הסתה. קישור למאמר בשם- מי יפול? ההנהלה או הפושע? קישור למאמר בשם- שנאה היא עיקרה של הסתה? קישור למאמר בשם- סופה של הסתה. קישור למאמר בשם- עיקרה של תורה, חזון המדינה והסתה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן