הציונות תחליף מנהיגות

הציונות תחליף מנהיגות

אולי בגלל הסתה לשנאה שאינה עיקרה של תורה ומאז הרצח הנורא של משחרר הבירה שגם עשה שלום עם ירדן והרשות השכנה זה לא ממש קל להודות בציבורי שאינך קיצוני, גזעני, לוחמני, סרבני, חמדני, כוחני, לאומני ורודני.

סך הכל, מאז שנים המילה “ציוני”, כזה שהוא שיוויוני, דמוקרטי ושוחר הסדר אזורי ככתוב במצע הלאומי במקום לאחוז באמונה שחובה להנציח מאבק תמידי, נחשב לכינוי גנאי או לדבר בוגדני ושלילי.

חוץ מזה, גם קצת קשה להודות בפרהסיה שהנהגת המפלגה הדמוקרטית שלך, זו שפעם הקימה בשממה מדינה לאומה שכבר מספיק סבלה, יבשה יתושים ולחמה בביצה, חלילה עושה שגיאות, ומבצעת עבירות שאינן חוקיות או אפילו נימוסיות, מתחשבות ומוסריות.

למרבה הצער, לפעמים אין ברירה אלא לנסות להתמודד עם מצב קשה ומר שמעורר מבוכה, מייצר אתגר, עצב, דאגה או תיקווה. סך הכל, בלי להביט במציאות ולזהות בעייה אי אפשר לתקן את ניזקי הטעות, וזאת בגלל ההתעלמות.

ציטוט:

ההסתבכות של מרב מיכאלי במפלגת העבודה – שהובילה לפתיחה בהליך להדחתה.
מיכאלי פרשה אמנם מתפקיד היו”ר, אך כעת עלולה לאבד גם את חברותה בעבודה, אחרי שנקבע שהיא, הגזבר והיועמ”ש פעלו בחוסר סמכות חמור ולא קיימו פסק דין נגד תמיכה במועמדת מרצ בבת ים. וגם: הפגישה שבה ניתן למזכ”ל העבודה לעיין במסמכים למשך שעה בלבד. מסתמן: זה התאריך לפריימריז לראשות המפלגה.

עד כאן ציטוט.

אומנם, הצרות כבר החלו מזמן, אבל טחנות הצדק לא תמיד נחפזות לתקן את מה שנפל בו פגם קטן.

טוב לחשוב שכולם וכולן בארץ שווים ושוות בפני החוק, וחשוב לזכור שמלמטה ניתן רק לעלות.

יתכן שהתעלמות מאחריות ציבורית בקרוב תגרום לשינויים בהנהגת המפלגה הציונית, וכנראה שתבוא תפנית. בעזרת השם, המערכת המשפטית והשיטה הדמוקרטית, דבר דומה יתרחש במהירה בימינו גם בדמוקרטיה העברית.

מעניין שהמפלגה הציונית שהקימה את הדמוקרטיה הישראלית פועלת בצורה מוסרית ומתעקשת על התנהלות חוקית, בעוד שכנופיית הממשלה מנוהלת על ידי פושע סידרתי שמסובך עד צוואר בצורה פלילית, וזה לכאורה תקין מבחינה ציבורית וממלכתית.

כאמור, היה טוב אילו המדינה הייתה מחליפה את הפושע המסוכן שכינס סביבו חבורה עבריינית, גזענית, מרדנית ומזיקה, אבל יודעי דבר מספרים שהכל ברצונה של השכינה.

אלה שלא תמיד מאמינים לדוברים המוזכרים סבורים שמערכת החוק במדינה והדמוקרטיה עשויים גם הם לתרום לפתרון הבעייה.

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- יש סבירות או אפשרות לניבצרות?

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן