מלבים עימותים וחולמים על רווחים?

מלבים עימותים וחולמים על רווחים?

בדרך כלל רודנים רשעים וכזבניים מספרים לציבור המוסת שלכאורה קיים איום מפחיד ונורא. רגשות החשש והזעם שמעוררת הנדסת התודעה יוצרים שנאה, ובא רצון להרע ובכך לחטוא לעיקרה של תורה.

במציאות, עימותים אלימים לא רק נגרמים בגלל הבדלים אידיאולוגיים, תרבותיים או דתיים שמעודדים מנהיגים מסוכנים לצרכים אנוכיים, אפילו שבין קבוצות שונות באמת יש קצת הבדלים.

ברוב המקרים עיקר הכוונה בהסתה וליבוי עימותים אלימים היא להפיק רווחים כלכליים, וזאת ללא התחשבות בטובתם ושלומם של אזרחים ןחיילים.

ציטוט:

עם טווח של 700 ק”מ: “איראן החלה לספק לרוסיה מאות טילים בליסטיים”

הברית הצבאית בין שתי המדינות הנתונות לסנקציות אמריקניות מעמיקה, ולפי דיווח ברויטרס, טהראן החלה בחודש שעבר לספק למוסקבה טילים עם טווחים שונים: “יהיו עוד משלוחים”. אוקראינה, שנואשת לחידוש הסיוע האמריקני, טרם זיהתה שימוש בטילים איראניים בשדה הקרב.

עד כאן ציטוט.

מבחינת ציר הרשע, שלום במזרח התיכון יהייה אסון לרצון לאגור המון ממון, אז השותפים מלבים ריב ומדון.

סך הכל, מלחמות ופחדים לאומיים מעודדים רכישת אמצעים צבאיים יקרים, וחסימות של נתיבי סחר בינלאומיים מעלים רווחים ליצרני נשק ואנרגיה, שמוכרים ושולחים אותם לאחרים בעבור מזומנים,

אולי כדאי לזכור שהמניעים האמיתיים לסיכסוכים קשורים לרצונם של פוליטיקאים ושליטים לעשות לעצמם עוד רווחים כלכליים, ושלכל הצדדים בעצם עלולים להגרם נזקים יקרים.

תמיד עדיף לנסות להגיע להסדרים. בלי זה סתם מבזבזים המון מזומנים ברכישת צעצועים מסוכנים בגלל הסתה ומאוויים של רודנים חמדניים, ומסכנים חיים של המונים.

הערה אחרונה: את האיור המזוייף שלחה למערכת כתבתנו בינה, שהיא בעצם מכונה חסרת רצון משל עצמה. במציאות הצאר של רוסיה אולי שר נפלא, אבל לא בטוח שביכולתו לנגן מוזיקה בכינור, כך שיתכן שהרודן יעשה רעש בצורה שונה במאמץ לקבל קצת תשומת לב מההיסטוריה האדישה.

קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בשם- טהראן סומכת על רודן מסוכן? קישור למאמר בשם- התגרות עלולה להביא לעימות. קישור למאמר בשם- אין ברירה אלא לנטרל סכנה

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן