ירוט טילים יוביל לנטרול חוצפנים?

ירוט טילים יוביל לנטרול חוצפנים?

שליחיהם המרושעים והאלימים של האיראנים עושים מאמצים גדולים לפגוע במדינת היהודים. סך הכל, בדיוק בשביל זה הם קיבלו במשך שנים תקציבים, אימונים, הוראות ואמצעים.

אלפי טילים כבר נורו, אבל רק מעטים פגעו. הסיבה לכישלון ההתקפות היזומות היא שהמערב מצוייד ביכולות מצויינות. אולי זה טוב שהזדים יראו שאין למאמציהם הרבים הרבה הצלחה, שכן רובם המכריע של האיומים המעופפים מתפרקים באוויר לשלל חלקים.

ציטוט:

צבא ארה”ב: ספינות אמריקאיות ובריטיות יירטו 21 כטב”מים וטילים שנורו מתימן.

חילות הים של ארה”ב ובריטניה יירטו אמש בדרום הים האדום 21 כטב”מים וטילים שנורו על ידי החותים מתימן, כך הודיע פיקוד המרכז של ארה”ב. לפי ההודעה, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק לספינות כתוצאה מהירי. עוד נמסר כי בין 21 השיגורים, נורו 18 כטב”מים, שני טילי שיוט נגד ספינות וטיל בליסטי נגד ספינות, וכי בירוטם השתתפו חמש ספינות מלחמה, בהן ארבע אמריקאיות ואחת בריטית.

פיקוד המרכז חזר בהודעתו על האיום שפרסמו בתחילת החודש 14 מדינות ובהן ארה”ב ובריטניה, וכתב כי “החותים יישאו בהשלכות אם הם ימשיכו לאיים על חיי אדם, על הכלכלה העולמית, או על המסחר החופשי בדרכי השיט הקריטיות של האזור.

ציטוט:

לאחר אזהרת המערב: החות’ים ביצעו את המתקפה הגדולה ביותר עד כה.
מטוסי קרב וספינות מלחמה מארה”ב ובריטניה יירטו 21 כטב”מים וטילים ששיגרו החות’ים לעבר מטרות בים סוף • זו המתקפה ה-26 של החות’ים מאז תחילת העימותים והגדולה ביותר עד כה – דווקא לאחר האיום המשותף, וההערכה: זה יהיה האות לתקיפה מערבית בתימן • בארה”ב מדגישים את האיום, בריטניה הודיעה שתשלח ספינת מלחמה נוספת לאזור.

עד כאן ציטוט.

לא בטוח שלרשעים יש אפשרות לנטרל סיכונים מעופפים ביעילות מרשימה כמו שלישראלים ולאמריקאים, וזה מצויין שהם מבינים שקצת קשה לפגוע בצבאות המערביים.

במידה וימשיכו הניסיונות הזדוניים לעשות גלים ולהזיק לאחרים מטעמים אנוכיים כנראה שלא תהייה ברירה אלא גם להדגים לתוקפים החצופים איזה אמצעים עוד יש לצבאות המערביים, ולמה הם מסוגלים.

כמובן שעדיף לפתור סיכסוכים בהידברות סובלנית שמובילה להסכמים. מצד שני, לפעמים אין ברירה ויש צורך לנטרל איומים אלימים ומזיקים שלא מעוניינים בדיונים. ככה זה בחיים.

עד היום ההדגמה בעיקר הראתה את יכולות ההגנה, והתוצאה ממש מרשימה. יתכן שבשלב הבא גם תבוא הדגמה שתציג מה קורה כשהמותקפים עוברים מחוסר ברירה ממיגננה ואזהרה לטיפול בסכנה בצורה נחושה.

קישור לידיעה בהארץ. קישור לידיעה ב- N12. קישור למאמר בשם- ביריונים מעדיפים אמצעים כוחניים. קישור למאמר בשם- סיכונים אובדניים. קישור למאמר בשם- רק בתימן יעלה עשן? קישור למאמר בשם- התגרות עלולה להביא לעימות. קישור למאמר בשם- אין ברירה אלא לנטרל סכנה

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן