יש עשבים מסוכנים על מדים?

יש עשבים מסוכנים על מדים?

להבדיל מחברי וחברות המליאה הרמה שזכאים בזכות עמדתם החשובה להשמיץ, להכפיש, להבאיש, לכזב, להסית, לרמות ולהלבין פנים בפרהסיה ללא סיבה פרט אולי לרצון הזדוני לגרום פגיעה, רוב תושבות ותושבי המדינה מחוייבים לכבד את הברואים, הבצלמים והיצירים בצורה שווה וראוייה.

מי יודע? אולי הרשות להזיק ולהעליב, להמציא עלילה שיקרית או טענה ריקה שתגרום נזק ומבוכה בכוונה רעה, והסלחנות כלפי כזו התנהגות שאינה ראויה מייצגות את פניה היפות של הדמוקרטיה היחידה בסביבה.

מצד שני, הפרסומים, הכזבים הבוטים והלבנת הפנים ברבים של פוליטיקאים מסויימים קצת מעציבה את הצופות והצופים, שכן כולן וכולם יודעים שזו בעצם הפרה של ציווי מאוד חשוב מהכתובים.

למרבה המזל, על פי חוק אסור ללובשי מדים להתבטא בנושאים פוליטיים בחופשיות עליזה כמו הניבחרות הצעקניות והניבחרים שמכזבים ברבים. צה”ל הוא צבא העם כולו, וככזה הוא לא עושה אפליה על רקע דת, מוצא או מין, ואפילו לא מתעלל בחיילים אם לדעתם צודק השמאל או הימין. בקיצור, בצבא כולם שווים, אבל הדרגה קובעת מי מנהל את העניינים. אלה החוקים.

למעשה, גם שוחרי שלום ציוניים לוחמים בגבורה והקרבה אמיצה במלחמות ישראל ולא רק חרדים משתמטים, אפילו שחזון הציונות הוא להסדרה ושלום, ומלחמה היא דבר נורא ואיום.

בקיצור, למשרתים במדים אסור לערב משחקים פוליטיים כשהם עובדים למען הגנת מדינת היהודים, שזה כולל את כל התושבות והתושבים ללא הבדל בצבעים, בגבהים או מידת הנעליים.

מי שמצפצף על הוראות מפקדים ולא מציית לחוקים זוכה לעונשים קשים, שכן הצבא לא סובל מורדים שלא עושים מה שהם מתבקשים. סך הכל, אי אפשר לנהל מערכת גדולה אם כל אחד היה עושה מה שבא לו במקום להקשיב ולציית להנהלה שרואה ומארגנת את התמונה הגדולה.

ציטוט:

מח”ט שומרון אישר לסקר עבודות בקבר יוסף בלחץ גורמי ימין ובניגוד להוראת מפקדו.

אל”מ רועי צוויג התפאר בפעילות ואפשר להכניס עיתונאים למתחם בשכם, בניגוד להוראת מפקדו להימנע מפרסום עבודות השיפוץ עד לסיומן כדי להימנע מסיכון הלוחמים. מקורות ביטחוניים: הוא החליט לצפצף על כולם וסיכן את חיי הלוחמים.

עד כאן ציטוט.

התעלמות מפקודה מגבוה וגרימת סכנה לחיילים בזמן פעולה רגישה מעידים על בעייה חמורה. בדרך כלל הצבא לא מגלה סובלנות רבה לכזו התנהגות עצמאית ומרדנית, והתגובה נחרצת, קשוחה וברורה.

למרבה השמחה, זה די קל להרשיע עבריין כשיש הוכחה ברורה שנעשתה עבירה חמורה, שהרי היא צולמה ופורסמה, וחשוב שכולם יראו מה קורה למי שמצפצף על המדינה בעודו מקבל משכורת מימנה, לעת עתה.

כתוב בתורתנו- זכור את עשה לך עמלק, ובפסח אנו מפחידים את הילדים הקטנים והרעבים כשאנו מסבירים שבכל דור ודור באים לכלותנו רשעים.

מצד שני, בשום מקום בכתובים אין הוראה שמחייבת אותנו לנהוג בעצמנו כרשעים או עמלקים, לצפצף על החוקים או לפגוע בזדון וכוחנות באחרים. למעשה, היהודים מצווים לכבד את יצירתו של השוכן במרומים, לבקש שלום וחלילה לא לפגוע ביצירים, בזולתים או בבצלמים שאינם רצחניים או מסוכנים, גם אם הם נראים קצת שונים.

קצינים על מדים חייבים לציית להוראות חוקיות של הממונים, אחרת זה נראה כאילו שהם מתנגדים או מורדים. כאמור, סירוב פקודה בזמן מבצע זו בעייה חמורה שאין להתעלם מימנה.

קישור למאמר בהארץ. קישור למאמר בשם- הסוטים מחזון המייסדים אשמים.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

One thought on “יש עשבים מסוכנים על מדים?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן