הסוטים מחזון המייסדים אשמים

הסוטים מחזון המייסדים אשמים

להבדיל מהנאשם בשלל כיתבי אשמה, זה העבריין הסידרתי שלכאורה גם בגד בביטחון האומה בעבור עמלה ואישר לרמוס מאמינים בהילולה יותר מידי דחוקה, דומה שרבין דווקא הצליח לא רע לפני שהועלה השמימה על ידי בן עוולה שחטא לתורה באופן נורא לאחר הסתה פרועה שלובתה, שולהבה ולא נמנעה.

במבחן התוצאה יש שיתוף פעולה ביטחוני מוצלח ורציף עם הרשות השכנה כבר מעל עשרים שנה אבל למרבה הצער משחרר הבירה נפל קורבן להסתה פרועה.

ההיסטוריה מראה שרבין לא באמת היה בוגד מסוכן אלא דווקא מי שהשיג שלום עם ממלכה וגם הביא שיתוף פעולה ביטחוני מוצלח ורציף עם הרשות השכנה. למעשה, בזכות מעשיו המבורכים של מנהיג המדינה כבר אין פיצוצים מזעזעים באוטובוסים כבר מעל עשרים שנה. למרבה הצער, שלא לומר דא עקא כדי לוודא הבנה מלאה גם לדוברי ארמית צחה, אחד מגיבורי האומה נפל קורבן להסתה פרועה.

יתכן שמסקנה די פשוטה: סטייה מחזון המדינה וסרבנות לפשרה והסדרה גורמת להתמשכות המלחמה, שזו בעייה כואבת, מרה ויקרה. הדבר היחיד שיעצור את מעגל האימה הוא הגשמת ההמלצה מהתורה וזו הכתובה במגילה: יש לבקש ולרדוף שלום, אחרת סובלים מאלימות מזיקה ועצובה ללא הפסקה.

שיחות שלום מאוד מפחידות את מי שמתפרנס מטיפוח שנאה ומהסתה ללחום עד תום. ההיסטוריה המעגלית והמשעממת מראה שבכל פעם שיש ניסיון לייצב את המצב במזרח התיכון כל הזדים מאוד חוששים לאבד צידוק לקיומם וגם מימון בהמון מזומן, והם ממהרים להזיק ללא אבחנה כמיטב יכולתם כדי להביע את זעמם ולהטיל את אימתם על כולם.

מספיק מופרע בודד כדי להצית מצב נפיץ ודליק, ולמרבה הצער לפעמים מי שמפעיל אלימות מאוד מרוצה לראות שזה עובד ומאוד מזיק.

מצד שני, אחרי שהציבור מתאושש מההלם, מתפקח מהרגשות הסוערים ושוקע בהירהורים עגומים, המסקנה היא שיש להימנע ממעשים פוגעניים ויש ליישב סיכסוכים בדיבורים. למעשה, מאז אלפי שנים היהודים מצווים לכבד את החיים, ומי שפוגע בזדון ביצירים זוכה לעונשים מקומיים וגם במרומים על החטאים.

אסור לציבור לפחד ממופרעים אלימים, שכן הם עבריינים שלא מכבדים חוקים. צריך לעצור את הפושעים המסוכנים ולהשתמש בכל האמצעים כדי להגן על קדושת החיים. הרוב השפוי לא חייב לחשוש מבודדים אובדניים ואלימים, רק לנטרל אותם בזריזות יעילה כדי למנוע נזקים.

מי שסירב להגשים את חזון המייסדים ולא פעל בכל מאודו כדי לעשות שלום עם השכנים אשם בכל הפיגועים, באירועים המצערים ובנזקים הנוראיים שנגרמים כשיש הסתה לשנאה ואין פתרון לסכסוכים.

קישור למאמר בכאן.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן