שנאה אינה המלצה קדושה

שנאה אינה המלצה קדושה

זה לא ממש קל להיות יהודי דמוקרטי, שוויוני ומוסרי, ויתכן שזה אפילו עוד יותר קשה גם להיות ישראלי בגלל המיקום הים תיכוני, שהוא קצת חם ובעייתי

כנראה שזו המציאות בעיקר בגלל המצב הביטחוני המקומי, שלמרבה הצער עדיין לא לגמרי מייצג את החזון הציוני. למעשה, בגלל סרבנים קיצוניים שבגדו בחזון המייסדים והסיתו משך שנים לשנאת אחרים עוד אין לנו הסדרים מצילי חיים, וכל הזמן יש חטאים אלימים ופיגועים מזעזעים.

ציטוט:

שר הביטחון בני גנץ אמר היום (שישי) כי ישראל תרחיב את פעולותיה מול גל הטרור בהתקפה, הגנה ומודיעין. “המחיר שנגבה מהמפגעים ושולחיהם יהיה כבד. נמשיך לפעול בכל מקום בו יהיה צורך”, הוסיף.

ציטוט:

יו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן גינה היום (שישי) את הפיגוע ואמר כי “הרג אזרחים ישראלים ופלסטנים לא יוביל אלא להידרדרות נוספת במצב”. עוד הוסיף כי “במיוחד בימים אלה של הרמדאן והחגים היהודים והנוצרים אנחנו מנסים להשיג יציבות”.

ציטוט:

נלכד וחוסל הבוקר (שישי) המחבל שביצע את הפיגוע ברחוב דיזינגוף בתל אביב. המחבל, פלסטיני ממחנה הפליטים ג’נין בשם רעד פתחי חאזם יאמן, אותר ע”י שב”כ כשהוא מסתתר סמוך למסגד ביפו, ובמהלך חילופי אש עם כוח לוחמי שב”כ וימ”מ, נהרג במקום. אין נפגעים בפעולת הסיכול.

עד כאן ציטוט מדיווחים על מעשים מזיקים של אלימות ותוקפנות.

אז מה המסקנה מהאירוע האחרון, שגם הוא הותיר זעזוע עגום ודואב בליבה של ציון?

רק שלום יביא ביטחון. מדון גורם לשכול ויגון, שזה אסון. בקשת הסדרה, שוויון והימנעות מפגיעה מייצגות את דרכה של תורה ולא רק מופיעות במפורש במגילה שהצהירה על דרכה הרשמית של המדינה.

מי שלא פעל ככל יכולתו כדי להגשים את החזון לציון ולרדוף שלום שימנע מדון אחראי ליגון ולאסון. למרבה השמחה, הפושע הסידרתי שהסית לפחד ושנאה בזדון כבר נלכד, ומצפה לשמיעת גזר דינו הראשון. אין מה לדאוג, שכן יש שלל האשמות וחשדות חמורים כנגד הפושע ולכן הוא לא יהייה האחרון.

בקיצור, כדי לעצור את מעגל האלימות יש צורך בהידברות. חוץ מזה, הגשמת החזון לציון תשפר את מצב הביטחון ותמנע יגון.

קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר: הסוטים מחזון המייסדים אשמים.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

3 thoughts on “שנאה אינה המלצה קדושה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן