מי שמשחק באש יענש

מי שמשחק באש יענש

חשוב לקרוא לילד בשמו, אבל לא תמיד לגמרי בטוח איך בדיוק קוראים לו. טוב גם להביט לאמת באומץ בפנים, אבל בלי להדליק את האור השדים שאולי נימצאים באפילה החשוכה אינם ממש ברורים. אולי כדאי קצת להבהיר את הדברים.

ציטוט:

לפרעות בחווארה צריך לקרוא בשמן: מעשי טרור על מלא.

אילו פלסטינים היו פושטים על התנחלות ושורפים בתים, האירוע לא היה מסתיים רק כעבור שעות עם מספר קטן של עצורים. אם בעבר היה מדובר באנשים שבשוליים, היום נציגיהם מסתובבים חופשי במסדרונות הכנסת ומשרדי הממשלה.

ציטוט:

בארה”ב זועמים על ישראל בעקבות האירועים: “איך זה ייתכן?”
ארה”ב מפצירה להרגיע את השטח ולמנוע הישנות מקרים דומים • בוושינגטון היו קרובים לנזיפה: “איך ייתכן שרגע אחרי הסיכום בפסגה המיוחדת על צעדים להרגעת השטח, קורים אירועים כאלה חמורים?” • זעמו גם על הכחשת נתניהו וממשלתו מסיכומי פסגת עקבה על הקפאת הבנייה • המשבר הבא? סמוטריץ’ מקדם הכרזה על אביתר כאדמות מדינה.

עד כאן ציטוט.

בעברית קלה, הניסיון לתת לאירוע הנורא הגדרה מתאימה בעיקר מסביר מי אחראי לה בעודו מורד בחזון המדינה ובעיקרה של תורה. כשהמון אלים שורף המון בתים ורכבים בעיירה ישנה בשל גזענות והסתה בחסות השליטים הדבר נקרא- פוגרום, וליהודים זה ידוע, מוכר וזכור מאז הרבה שנים.

במציאות, שאולי היא קצת לא נעימה, כנופיה אלימה אך לאחרונה אירגנה פוגרום פרוע, וניסתה לשרוף קהילה נמה בכוונת תחילה. למה צריך לקרוא למעשה “טרור” ולהסביר לפרהסיה שפורעים רעולי הפנים הם סכנה למדינה? הרי הדבר מוכר וידוע לכל קבוצה שנרדפה, במיוחד לאומה שעיקר תורתה הוא להימנע מפגיעה שהייתה לא נעימה לך.

הכנופיה שמשחקת באש ופוגעת באחרים תעצר, תודח, תסולק ותענש. השוכן במרומים לא אוהב חוטאים אלימים, והוא יתקן את הפגמים ויבוא חשבון עם הפושעים, אלה הרשעים שמורדים בהוראותיו המפורשות שבכתובים. יודעי דבר מספרים שהכל ברצונו, והוא שומר על עמו.

קישור למאמר בהארץ. קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בשם- עונש למחבלים מכל הסוגים?קישור למאמר בשם- כשהכל בוער כדאי למהר. קישור למאמר בשם- טרור יהודי זה סיכון לאומי

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן