מכה היא הירושלים של השכנים

מכה היא הירושלים של השכנים

כידוע למאמינות ולמאמינים מכה קדושה למוסלמים, וירושלים היא בירת היהודים מזה אלפי שנים.

.ללא קשר לנתונים הידועים, הערבים המקומיים מנסים לטעון שירושלים היא לכאורה בירת מדינה שמעולם לא הייתה, ואנו מנסים להסביר להם שהם טועים, שכן בירת היהודים לא מוזכרת בקוראן כאילו היא שייכת למוסלמים. למעשה די קל להוכיח את הדברים שכן הם לא מופיעים בכתובים.

ציטוט:

הקוראן: ארץ ישראל – ליהודים.

פרופ’ נסים דנה חושף בספר “למי שייכת הארץ הזאת?” כי בניגוד לתעמולה האיסלאמיסטית כיום, השוללת כל זיקה יהודית לארץ ישראל – הקוראן ופרשניו הקלאסיים קובעים שאללה הוריש את הארץ לבני ישראל.

ציטוט:

5 עובדות שמוכיחות שירושלים מעולם לא הייתה מקודשת בעבור המוסלמים.

איך מתייחסים למקום קדוש, מהו כיוון התפילה של המוסלמים ומה זה אומר על היחס שלהם לכל המקודש להם, מי היה כאן קודם וכמה פעמים מוזכרת ירושלים בקוראן? 5 עובדות שאולי לא ידעתם על יחסם של המוסלמים לירושלים.

עובדה ראשונה – כמה פעמים מוזכרת ירושלים בקוראן?

ניחשתם נכון. אפילו לא פעם אחת, בעוד שירושלים מוזכרת בתנ”ך מעל 500 פעם. נוכח הטענה, יש מוסלמים שטוענים שהביטוי ‘אל אקצה’ מסמל את ירושלים, אולם מדובר בשטות גמורה היות ופירוש הביטוי ‘אל אקצה’ הוא ‘המסגד הרחוק ביותר’.

חוקרי אסלאם מסבירים שה’מקדש המרוחק ביותר’ נמצא סמוך למכה, ובטח שלא בירושלים. דבר זה אנו למדים אף מהקטע שבו מדובר בקוראן על מסעו של מוחמד אל ‘המסגד הרחוק ביותר’ – שהתרחש בשנת 621. עובדה זו אינה עולה בקנה אחד עם המסגד בירושלים, שנבנה רק בשנת 705.

היהודים מכבדים את מקום התפילה שלהם ומשום כך מתפללים עם הפנים שלנו לכיוון ירושלים. אדם שמתפלל בכותל למשל, לעולם לא יפנה אליו את גבו – אלא יצעד אחורנית עד למרחק ולכיוון היציאה – ורק שם יסתובב ויפנה את גבו.

לעומת זאת, המוסלמים מתפללים כשגבם מופנה להר הבית. אז תגידו אתם, האם זהו אקט של כבוד – כשאדם מפנה את אחוריו אל המקום המקודש בעיניו?

הנה כמה עובדות שאיש אינו חולק עליהן:

דוד המלך הפך את ירושלים לעיר בירה של ארץ ישראל, בית המקדש הראשון נבנה על ידי בנו שלמה המלך, בית המקדש השני גם הוא נבנה על הר הבית.

הרומאים גנבו את בית המקדש ושחטו את היהודים תוך שהם משלחים אותם הרחק מארצם, המוסלמים נכנסו לירושלים וכבשו אותה ובנו את המסגד שלהם על גבי בית המקדש היהודי, ואפילו מטבע השקל מגיע מימי בית המקדש.

עד כאן ציטוטים מלומדים שבעצם מחזקים את הטענה שירושלים היא בירת היהודים, ואת זה כולם בעצם יודעים כבר אלפי שנים.

בדמוקרטיה כולם חופשיים לסגוד למי שהם רוצים, אבל מכה קדושה למוסלמים וירושלים חשובה ליהודים. כשנעשה הסדרים, בעזרת השוכן במרומים, חשוב שהדברים הללו יהיו ברורים.

קישור למאמר בהידברות. קישור למאמר בישראל היום.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן