עבריינות, יצירתיות ומציאות

עבריינות, יצירתיות ומציאות

חוק הניבצרות כנראה מעיד על גאונות, יצירתיות או עבריינות. סך הכל, אם אין לבית המשפט סמכות להדיח פושע סידרתי הוא חופשי לנסות להקים לעצמו רודנות עם חסינות.

ציטוט:

הח”כים אישרו: החוק שימנע את הוצאת נתניהו לנבצרות יובא להצבעה בקריאה שנייה ושלישית.

ההצעה אושרה בוועדה המיוחדת לתיקון חוק יסוד הממשלה ברוב של תשעה תומכים מול שישה מתנגדים. יו”ר הקואליציה: “נשים סוף לעריצות המשפטית, עשינו דבר טוב לדמוקרטיה הישראלית

עד כאן ציטוט.

רק שתי בעיות קלות יש עם תוכנית המילוט.

לא בטוח שחיות תסכים לוותר על הסמכות ולתת שליטה לעבריינות. בעבר בג”צ לא התבייש לפסול חוקים שסותרים את הקודמים והקיימים. המערכת תרשה לפושעים ועבריינים לדרוס את חזון הציונים ולרמוס מוסדות דמוקרטיים לצרכים אישיים?

הנקודה שנייה היא אולי קצת יותר חשובה, שהרי חיות הנחמדה כבר נתנה לנאשם בשלל כיתבי אשמה שגם חשוד בבגידה בביטחון המדינה בעבור עמלה לשלוט במערכת כולה כאילו שהכל כשורה. למעשה, עד היום לא לגמרי ברור מדוע היא אישרה כשל מוסרי נורא שמהווה סכנה לחזון המדינה.

אומנם הממשלה העבריינית נחפזה, אצה. רצה ודהרה להשלים חקיקה שתמנע יכולת להוציא פושע סידרתי לניבצרות, אבל חוק שיתן מחילה להפרה בוטה של הסדר ניגוד עניינים לא עלה להצבעה, וזו קצת בעייה.

לאחר שתי דחיות תמוהות ונדיבות, בעוד ימים ספורים העבריין הסידרתי ינסה להסביר לשופטות ושופטים שמותר לו להפר חוזים חתומים. מה אפשר לומר? הטיעונים בטח יהיו מעניינים.

אולי אי אפשר להוציא עבריין מסוכן לניבצרות לאחר ששוב בגד בהתחייבות אלא מטעמי בריאות, אבל הכנופייה לא אישרה חוק שמרשה לפושעים להפר חוזים חתומים, והכשל המצער הזה עלול לגרום לעוד סיבוכים משפטיים.

בעברית קלה, הפרת הסדר ניגוד עיניינים עשויה להיות העילה להעניש חוטאים סידרתיים. למעשה, אין אפילו צורך להכריז על עצורים עד תום ההליכים המשפטיים כניבצרים. גם בלי זה הדברים יהיו ברורים.

קישור למאמר בהארץ. קישור למאמר בשם- יקוב הדין את ההר, כך נאמר. קישור למאמר בשם- הגיע הזמן לטהר את המישכן. קישור למאמר בשם- יקיצה עגומה תביא התחלה חדשה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן