מקלות בגלגלים של דעתנים?

מקלות בגלגלים של דעתנים?

מסתבר שאפשר לנהל עיתון ברשת, לכתוב שם המון מאמרים משעשעים או מפחידים, להשמיע דאגה הולכת וגוברת לגבי עתידו של חזון המייסדים או להביע ביקורת פומבית די מתמדת על פושעים מסוכנים שפוגעים בציון, ולעשות את כל זאת גם אם הדבר קצת מעצבן את העבריינים הסידרתיים שלבינתיים עדיין בשילטון.

פעם כתבתי טור זניח בידיעות אמריקה למשך איזה שנתיים, ומעולם לא עלה בדעתי שצריך תעודה רשמית מפלסטיק טהור כדי להשתעשע עם המקלדת בצורה מילולית. למעשה, גם עכשיו עיתון ברשת נקודה קום ממשיך בעבודה למען הדמוקרטיה ודרכה, ופעיל יום יום.

לפני שנה חשבתי שאולי צריך תעודת עיתונאי כדי לא לקבל מכות בהפגנה, אבל מסתבר שניתן להתבטא בפרהסיה גם בלעדיה. משום מה, משטרת המחשבות עוד לא הגיע לחבוט על דלתי בצורה עזה, ואפילו לא זומנתי לחקירה משפילה במשטרה בעוון פירסום האמת המרה או הבעת עניות דעתי הדלה.

קצת מצחיק לחשוב שיתכן ונעשה ניסיון נוסף להשתיק מישהו שכבר הרבה שנים אוהב לדבר ביושר ומתקשה להפסיק. למעשה, בלי רישיון מקצועי ומחוייבות לקוד אתי אפשר לדבר באופן הרבה יותר חופשי.

בדמוקרטיה יש תקשורת חופשית, גם אם זה קצת מביך או לא נעים לכנופייה העבריינית שמתאמצת להושיע פושע מהרשעה פלילית. השילטון אולי היה רוצה להסתיר כשלים, לשבח פושעים ולשלוט בכל התחומים, אבל קצת קשה להסות את הישראלים, שכן הם פטפטנים, עצמאיים, חוצפנים ודעתניים.

זה לא ממש משנה אם יש או אין תעודה רשמית, שהרי בדמוקרטיה חופשית מותר להתבטא בציבור גם בלי תעודה מפלסטיק.

אם חלילה הייתה בקיסריה איזה תקווה לקוייה והזוייה שאי חידוש תעודה יגרום לדעתנים פטפטניים לשבת בדממה מבויישת בפינה יתכן שהיא התבדתה. מי יודע? אולי כל מה שנותר עתה זה רק להמתין בסבלנות רגועה לכוחות הביטחון שיפרצו למעוני בסערה כדי להציל את האומה מפני דיעה חצופה, שבעצם די תואמת לתורתה וחזונה של המדינה.

קישור למאמר בשם- כלבי שמירה אוהבים את העבודה. קישור למאמר בשם- למה מתעללים בעיתונאים דמוקרטים? קישור למאמר בשם- חופש ביטוי זה דבר ראוי.  קישור למאמר בשם- ציוני דעתני ואיום קיומי קישור למאמר בשם- עיתונאים הם דמוקרטים שנובחים. קישור למאמר בשם- לדמוקרטיה נוסף כלב שמירה עם תעודה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

One thought on “מקלות בגלגלים של דעתנים?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן